مرگ دزد جوان جلوی چشمان پدر تبهکارش / آنها دزدان خانه مدیر شبکه تلویزیونی بودند + عکس

به گزارش اختصاصی خبرنگار جنایی رکنا، شامگاه اواخر مرداد ماه امسال خانه پدر یکی از مدیران شبکه های تلویزیون هدف سرقت قرار گرفت و همین کافی بود تا با اعلام این خبر به پلیس، تیمی از ماموران به محل سرقت در یکی از خیابان های شمالی تهران اعزام شدند.

ماموران در تحقیقات ابتدایی پی بردند که ساختمان برای مدیر یکی از شبکه ای تلویزیونی است که در طبقه اول ساختمان پدر و مادر و در طبقات بالایی خواهر و برادر این مدیر شبکه تلویزیونی زندگی می کنند.

جزئیات سرقت از خانه لوکس

تیم پلیسی در گام بعدی پی بردند که پدر و مادر مدیر شبکه تلویزیونی اواخر هفته گذشته به یکی از شهرهای شمالی رفته بودند که برادر مدیرشبکه تلویزیونی متوجه سر و صدا از طبقه اول ساختمان می شود و برای سرکشی به خانه پدرش می رود که قفل تخریب شده در خانه و بهم ریختگی داخل خانه روبرو می شود و با توجه به اینکه صدای پای دزدان را شنیده بود به سمت آیفون تصویری رفته و مشاهده می کند 3 مرد با خارج شدن از در ساختمان به سمت خودروی پژویی در حال حرکت است.

ماموران در ادامه متوجه شدند که این مرد به سرعت خود را به جلوی در ساختمان رسانده و توانسته چند شماره از پلاک خودروی دزدان را بردارد و سارقان در تاریکی شب پا به فرار گذاشتند.

تجسس ها نشان از آن داشت که دزدان بیش از یک میلیارد تومان طلا، دلار و پول که متعلق به این مدیر شبکه تلویزیونی بود از خانه پدری اش به سرقت رفته است.

نخستین سرنخ از دزدان میلیاردی

بدین ترتیب تیمی از ماموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس شعبه 7 دادسرای ویژه سرقت برای دستگیری عاملان این سرقت میلیاردی وارد عمل شدند.

کارآگاهان در گام نخست به سراغ تصاویر دوربین های مداربسته رفته و خیلی زود شماره پلاک خودرو دزدان به دست آمد و تجسس ها نشان از آن داشت که خودرو پژو به نام یکی از سارقان سابقه دار به نام کامبیز است که اوایل سال 99 از زندان آژاد شده است.

دستگیری سارق سابقه دار

ماموران در این شاخه از تحقیقات با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه کامبیز شدند و در یک عملیات غافلگیرانه سارق سابقه دار دستگیر شد و به سرقت خانه پدری مدیر یکی از شبکه های تلویزیونی با همدستی ایرج و منصور که پدر و پسر هستند اعتراف کرد.

همین کافی بود تا مخفیگاه پدر و پسر سارق در یکی از شهرهای اطراف تهران شناسایی ردزنی شود و ماموران برای دستگیری دزدان وارد عمل شدند.

متهمان وقتی خود را در محاصره پلیس دیدند تصمیم به فرار از پشت بام خانه شان گرفتند و پلیس با اطلاع از فرار آنها از پشت بام ساختمان به تعقیب شان رفته و در ابتدا ایرج دستگیر شد اما پسر ایرج در زمان فرار وقتی قصد داشت از پشت بام ساختمانشان به ساختمان کناری بپرد، از طبقه چهارم ساختمان به پایین سقوط کرد و به کام مرگ فرو رفت.

تشکیل باند 8 نفره سرقت در زندان

پدر منصور پس از دستگیری به سرقت های سریالی زیادی با همدستی اعضای باند 8 نفره اش اعتراف کرد و گفت: سال گذشته وقتی در زندان بودم با همسلولی هایم دوست شدم و بهنام که یکی از سارقان حرفه ای بود پیشنهاد داد پس از آزادی از زندان یک باند سرقت را تشکیل دهیم و از خانه های ویلایی سرقت کنیم.

وی افزود: اوایل امسال از زندان آزاد شدیم و بهنام که باند 8 نفره را تشکیل داده بود سناریوی سرقت ها را طراحی کرد و خانه های شمال تهران را هدف سرقت قرار دادیم.

ایرج ادامه داد: برای سرقت به خیابان های شمال پایتخت می رفتیم و با پرسه زنی، سوژه هایمان را شناسایی می کردیم و در فرصتی مناسب و اطمینان از نبود اهالی خانه دست به دزدی می زدیم.

وی افزود: در خانه ها تنها طلا، سکه، پول و دلار سرقت می کردیم و همه آن را تحویل رییس باند می دادیم و او پس از فروش اموال سرقتی سهم هر یک از اعضای گروه را پرداخت می کرد اما از چندی قبل متوجه شدم که او سهم کمی به من می دهد به همین خاطر با پسرم و کامبیز که از دوستان صمیمی ام است تصمیم گرفتیم برخی شب ها که بهنام در جریان نبود و به بهانه اینکه میهمان داریم از گروه جدا شده یا به قول معروف مرخصی می گرفتیم و خودمان دست به سرقت می زدیم تا پول بیشتری به دست بیاوریم.

هیچ وقت فکر نمی کردم این سرقت ها بلای جان پسرم شود و دیگر برای پشیمانی دیر شده است و آن شب نیز من پسر و کامبیز به خانه پدر مدیر یکی از شبکه های تلویزیونی رفتیم و سرقت کردیم.

کارآگاهان در ادامه با اطلاعات به دست آمده موفق به شناسایی 5 عضو دیگر این باند حرفه ای شدند و در عملیات های جداگانه همه اعضای این باند دستگیر شدند و متهمان به سرقت های سریالی از خانه های شمال تهران اعتراف کردند.

بنا بر این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس شعبه 7 دادسرای امور جنایی تهران در اختیار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفته اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 602948 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟