سرقت خونسردانه از خانه آشنای بدشانس / پول و دلارها جارو شدند + جزییات

به گزارش رکنا، چندی قبل مرد میانسالی با مراجعه به کلانتری 161 ابوذر گفت: صبح زود برای رفتن به محل کار از خانه‌ام در خیابان فلاح خارج شدم اما ساعت 7 بعدازظهر پس از بازگشت متوجه شدم در خانه‌ام تخریب شده و گاوصندوق حاوی طلاها و دلارهایم به ارزش 10 میلیارد ریال را به سرقت برده‌اند.

سرهنگ کارآگاه «علی عزیزخانی» رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: با وصول پرونده کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل برای بررسی محل و پایش جغرافیای محدوده وقوع جرم راهی محل سرقت شدند. در تحقیقات میدانی مشخص شد که یکی از همسایه‌ها 5 مرد غریبه را دیده که با عجله در حال حمل گاوصندوق خانه شاکی بوده‌اند و وقتی به آنها اعتراض کرده مردان ناشناس با استفاده از سلاح سرد او را تهدید کرده و سپس با انتقال گاوصندوق به داخل یک دستگاه خودروی 405 که پلاک آن مخدوش و ناخوانا بوده از صحنه سرقت گریخته‌اند.

در ادامه سرنخ‌های صحنه سرقت و یافته‌های کارآگاهان حاکی از آن بود که یکی از بستگان دور مالباخته به‌نام وحید در سرقت نقش داشته است. برای اثبات این فرضیه و تحقیقات پلیسی پس از هماهنگی با مقام قضایی وی به اداره آگاهی احضار شد و به مشارکت خود در سرقت اقرار کرد.

وحید گفت: از نگهداری طلاها و دلار در خانه مالباخته مطلع بودم و از طرفی می‌دانستم در زمان سرقت او و اعضای خانواده‌اش در خانه حضور ندارند بنابراین با هماهنگی برادرم حمید و سه نفر دیگر به نام‌های اصغر، رسول و سیامک که از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار ساکن در اسلامشهر هستند سرقت را انجام داده و پس از انتقال گاوصندوق به بیابان‌های اطراف اسلامشهر و تخریب آن پول و طلاها را بین خودمان تقسیم کردیم.

کارآگاه عزیزخانی افزود: با توجه به اعتراف متهم بلافاصله در همان روز با هماهنگی مقام قضایی کارآگاهان به شهرستان اسلامشهر رفتند و حمید را دستگیر و یک دستگاه خودروی 206 را که از محل فروش اموال مسروقه خریداری شده بود نیز توقیف کردند. در ادامه اقدامات پلیسی سه متهم متواری در شهرستان اسلامشهر شناسایی شدند و در حالی که قصد درگیری با مأموران و فرار را داشتند با شلیک تیر هوایی کارآگاهان دستگیر شدند و یک دستگاه خودروی برلیانس خریداری شده از محل فروش اموال مسروقه نیز از رسول کشف و توقیف شد.رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی در پایان گفت: شناسایی مالخران و جرایم مشابه متهمان در دستور کار قرار دارد و متهمان با دستور قضایی در اختیار این پایگاه می‌باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596536 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟