پسر دخترنما بین دختران جا خوش کرده بود / خراسان جنوبی

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به ایجاد مزاحمت در شبکه اجتماعی تلگرام کرده بود، خبر داد.

به گزارش رکنا،  سرهنگ محمدپور، رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه دختر خانمی به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی در شبکه اجتماعی تلگرام برای وی مزاحمت ایجاد کرده، رسیدگی به این موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فردی خود را جای خانمی در گروه دوست یابی دخترانه جا زده و با جلب اعتماد اقدام به گرفتن تصاویر از وی نموده است. و سپس عکس‌های این خانم را برای وی ارسال کرده و تقاضای دوستی و ارتباط با او را داشته است.

دستگیری مزاحم تلگرامی در خراسان جنوبی

وی تصریح کرد: بعد از پیگیری کارشناسان پلیس فتا متهم شناسایی و برای ارائه توضیحات در این پلیس حضور پیدا کرد. متهم در اظهارات خود بیان داشت در یک گروه تلگرامی خودم را جای دختر جا زدم و پس از جلب اعتماد تصاویر شخصی دختر خانم را دریافت کردم و سپس از او خواستم تا با من دوست شود اما قبول نکرد و من او را تهدید به انتشار تصاویرش کردم و اتهامات وارده به خود را قبول دارم. متهم در خصوص علت و انگیزه‌ این کار بیان داشت قصد دوستی با دختر خانم را داشتم؛ که در ادامه پرونده وی جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال گردید.

سرهنگ محمدپور خاطرنشان کرد: کاربران گرامی دقت داشته باشند به هیچ عنوان در شبکه‌های اجتماعی تصاویر شخصی خود را برای کسی ارسال نکنند، یکی از ویژگی‌ها فضای مجازی جعل هویت می‌باشد در نتیجه به هویتی که شخصی ناشناس خود را با آن به شما معرفی می‌کند اعتماد نکرده و اطلاعات خود را در اختیار او قرار ندهید.

مزاحم تلگرامی دستگیر شد

این مقام مسئول گفت : شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 595201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟