داروی رمدسیویر تقلبی در بازار سیاه ارومیه / 6 کرکس بازداشت شدند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در حال حاضر تمامی داروهایی رمدسیویر موجود در بازار آزاد سیاه استان تماما غیرمجاز و تقلبی است.

به گزارش رکنا، جلال غفارزاده ظهر دوشنبه  اظهارکرد: در حال حاضر تمامی داروهایی رمدسیویر موجود در بازار آزاد سیاه استان تماماً غیرمجاز و تقلبی بوده و ۶ نفر نیز در این خصوص بازداشت شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳ محموله داروی رمدسیویر برای درمان بیماران کرونای بستری در بیمارستان‌های استان وارد و در دو مرکز توزیع شده است ادامه داد: در روزهای آینده این دارو در داخل کشور تولید انبوه خواهد شد، و با تولید انبوه این دارو، رمدسیویر داخلی نیز در استان توزیع می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان بازدید و نظارت‌ها از داروخانه‌های استان به ۱۰ برابر افزایش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در این نشست خبری با بیان اینکه نظارت و بازرسی بر اماکن صنفی و عمومی با شیوع ویروس کرونا تشدید شده است افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون ۶۴۲ مکان عمومی، ۲۸۳۸ واحد توزیع غذا، ۳ شعبه بانک و ۳۳۳ واحد صنعتی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده‌اند.

 داروی رمدسیویر در بازار سیاه ارومیه تقلبی است

انتظار مهدی با بیان اینکه از ۱۴۶ هزار واحد صنفی فعال در استان تاکنون ۱۱۰ هزار واحد کد بهداشتی دریافت کرده‌اند، ادامه داد: تاکنون ۱۹۸ پروتکل بهداشتی برای واحدهای صنفی در استان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه دریافت کد بهداشتی به معنی تعهد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و با واحدهای متخلف برخورد می‌شود خاطرنشان کرد: اکیپ‌های در سطح استان در حال نظارت از واحدهای تولیدی و صنفی بوده و اگر واحدی پروتکل‌ها را رعایت نکند آن واحد پلمب می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 590740 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟