رهایی قاتل جنجالی خرمدره از اعدام / جسد در مزرعه رها شده بود

با تلاش مسئولین دادگستری و دادستان خرمدره، امام جمعه و معتمدین شهرستان یک پرونده قتل عمد با جلب رضایت خانواده مقتول با صلح و سازش مختومه شد.

به گزارش رکنا، حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان زنجان در تشریح پرونده قتل گفت: مهرماه سال ۱۳۹۳ پس از وصول گزارش مرجع انتظامی مبنی بردرگیری میان دو جوان ۳۱ و ۳۲ ساله با موضوع اختلاف خانوادگی، فردی ۳۱ ساله به قتل رسیده و جنازه وی در مزارع اطراف شهر خرمدره کشف شد که بلا فاصله دستورات لازم برای بررسی دقیق حادثه و دستگیری قاتل داده شد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی ادامه داد: پس از تشکیل پرونده و اقرار متهم به قتل عمد و تحقیقات مقدماتی، پرونده جهت رسیدگی به دادگاه کیفری زنجان ارسال و طی فرایند قانونی پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت ودر نهایت حکم قصاص صادرو پرونده برای تایید نهایی به دیوان عالی کشور ارسال شد.

صلح و سازش پرونده قتل عمد در حوزه قضایی خرمدره

عالیترین مقام قضایی استان بیان داشت: در ادامه پس از قطعیت حکم قصاص در دیوان عالی کشور پرونده در مرحله اجرا قرار گرفت؛ که قبل از اجرای حکم با تلاش و پیگیری‌های مجدانه رئیس دادگستری و دادستان، امام جمعه و معتمدین شهرستان، اولیای دم با اعلام رضایتشان، پرونده مختومه گردید و محکوم به قصاص از دارمجازات نجات یافت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 590031 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟