کلاهبرداری میلیاردی به بهانه فروش خودرو +عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه "علی عزیزخانی" رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران گفت : 3 تیرماه پرونده ای با موضوع کلاهبرداری در شعبه یکم بازپرسی دادسرای ناحیه 10 تهران تشکیل و به دستور مقام قضائی پرونده برای کشف و دستگیری متهمان پرونده به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: شاکی با حضور در پایگاه هشتم اظهار داشت: برای خرید خودرو پراید به ارزش 65 میلیون تومان در سایت های خرید و فروش به یک آگهی برخورد کردم و با توجه به وضعیت تعریف شده از خودرو قیمت آن را مناسب دیدم و با مالک خودرو تماس گرفته و قرار گذاشتم خودرو را بازدید و خریداری کنم .

کلاهبرداری در نقش فروشنده خودرو

شاکی در ادامه گفت : برای بازدید خودرو به میدان آزادی مراجعه کردم و پس از بررسی خودرو فروشنده اعلام داشت بخشی از مبلغ خودرو را برایش واریز کنم و خودرو را در پارکینگ بگذاریم و سپس با مراجعه به دفترخانه سند خودرو را انتقال و الباقی مبلغ خودرو را پرداخت کنم و بعد از آن من هم بروم و خودرو را دریافت کنم که متاسفانه پس از پرداخت 55 میلیون تومان در حین رفتن به دفتر خانه فروشنده ناپدید شد و با مراجعه به پارکینگ متوجه شدم خودرو را نیز برده است.

دستگیری کلاهبردار فریبکار

سرهنگ عزیزخانی بیان داشت : با ثبت اظهارات شاکی دستگیری متهم بطور ویژه در دستور کار تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه قرار گرفت و پس از انجام تحقیقات اولیه و با توجه به اینکه احتمال کلاهبرداری مشابه دیگری متصور بود تمامی وقوعات صورت گرفته احصاء و پس از جمع بندی سرنخ های موجود با هماهنگی بازپرس پرونده 29 تیر ماه متهم به نام سیامک در یک عملیات ضربتی دستگیر می شود .

این مقام انتظامی بیان داشت : سیامک پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی انجام شده به بیش از 5 فقره کلاهبرداری به این شیوه و شگرد معترف و اظهار داشت آگهی فروش خودرو را ثبت می کردم و در برخی از کلاهبرداری ها خودرویی که به مال باخته نشان می دادم و خودرویی که سند آن را انتقال می دادم متفاوت بود بدین نحو یک خودروی پراید سالم را به خریدار نشان می دادم و بعد از توافق بر روی قیمت وقتی به دفتر خانه می رفتیم سویچ ماشین را به یکی از دوستانم می دادم و خودرو را با خودرویی که ارزش آن کمتر بود جابجا می کردیم و من هم سند خودروی کم ارزش تر را به نام او می زدم و تا کنون بیش از 2 میلیارد ریال از این راه به جیب زده ایم .

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی گفت : با همت و تلاش کارآگاهان کلیه مال باختگان شناسایی شدند و متهم با قرار صادره برای دستگیری سایر همدستان و کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار این یگان می باشد.

سرهنگ عزیزخانی افزود: شهروندانی که با این شیوه و شگرد تا کنون از آنها کلاهبرداری شده برای طرح شکایت و پیگیری قانونی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی مراجعه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 589162 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟