سرنوشت یک اعدامی در زندان میاندوآب / خانواده مرد اعدامی شوکه شدند

محکوم به اعدام در میاندوآب پس از ۹ سال از چوبه دار نجات یافت.

به گزارش رکنا، رییس دادگستری میاندوآب‌ گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و پادرمیانی ریش‌سفیدان، فردی که به اعدام محکوم شده بود، پس از ۹ سال در این شهرستان از اعدام رهایی یافت.

حجت‌الاسلام عادل گل‌حسینی روز سه‌شنبه اظهار داشت: در سال ۱۳۹۰ در پی وقوع نزاع دسته جمعی در روستای گل سلیمان‌آباد شخصی به قتل رسید و پس از رسیدگی‌های قضایی رای دادگاه مبنی بر اجرای حکم اعدام  صادر شد.

وی بیان کرد: با تلاش همکاران شورای حل اختلاف، وساطت ریش‌سفیدان و نفوذ افراد محلی رضایت اولیای دم برای گذشت از اجرای این حکم گرفته شد و امروز قاتل ۴۴ ساله با رضایت خانواده مقتول دوباره به زندگی برگشت.

رییس دادگستری میاندوآب با تاکید بر داشتن روحیه صلح و سازش در جامعه گفت: مردم به ترویج و اشاعه فرهنگ گذشت و بخشش در جامعه اهتمام داشته باشند زیرا این امر به وفور در آموزه‌های اسلامی تاکید شده است.

سرنوشت یک اعدامی پس از 9 سال در زندان میاندوآب

حجت‌الاسلام گل‌حسینی با قدردانی از خانواده مقتول به خاطر گذشت از حق خود افزود: در قرآن کریم نیز به مساله قصاص اشاره شده است.

یکی از برادران مقتول نیز در این خصوص گفت: بخشش این فرد، جزء وصیت‌های پدر مرحومم بود که اکنون با عمل به آن، احساس راحتی می‌کنم.

امسال این سومین مورد گذشت و بخشش در مورد پرونده‌های قصاص است که نظر اولیای دم توسط معتمدان و ریش سفیدان این شهرستان با همکاری اداره دادگستری جلب شده ‌است؛ طی سال گذشته نیز ۱۲ مورد پرونده قصاص با تلاش اعضای شورای حل اختلاف میاندوآب به صلح و سازش و گذشت منجر شده بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 588727 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟