حکم اعدام برای راننده تاکسی تهرانی / درگیری مرگبار بخاطر مسافر

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از تابستان سال ۹۷ به دنبال درگیری خونین دو راننده تاکسی در خط یافت آباد آغاز شد . حسام ۲۷ ساله که در درگیری با همکارش به نام رسول زخمی شده بود به بیمارستان منتقل شد اما وی به خاطر ضربه به سر و شکستگی جمجمه جان سپرد.

رسول که در محل درگیری بازداشت شده بود به دعوای خونین اعتراف کرد و در بازجویی ها گفت: من راننده تاکسی بودم و از مدت‌ها قبل با حسام دوست بودم.من با رانندگی مخارج زندگی ام را تامین می کردم و می خواستم ازدواج کنم و زندگی ام را سر و سامان بدهم.

ضربه پیچ گوشتی راننده تاکسی را از پا درآورد

وی ادامه داد: آن روز چند مسافر را سوار ماشین کردم اما حسام که عصبانی شده بود جلو آمد و گفت نوبت اوست تا مسافرها را به مقصد برساند. او از مسافران خواست تا از ماشین من پیاده شوند .او مسافرها را پیاده کرد . من به خاطر رفاقتی که با حسام داشتم سکوت کردم ولی او چند دقیقه بعد ضربه ای به آینه ماشینم زد که آینه شکست .من با پیچ گوشتی در حال درست کردن آینه ماشین بودم که حسام بار دیگر به سمتم حمله کرد. من می خواستم با پیچ گوشتی به دستش بزنم که ضربه اشتباهی به سرش خورد و موجب مرگ او شد.

در این میان شاهدان نیز تایید کردند قربانی درگیری را شروع کرده و چند بار نیز با متهم درگیر شده بود.

با تکمیل تحقیقات پلیسی و صدور کیفرخواست رسول در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

درخواست حکم قصاص برای قاتل

در ابتدای آن جلسه مادر حسام که تنها ولی دم بود در جایگاه ویژه ایستاد و برای قاتل پسرش حکم قصاص خواست.

متهم گفت : چون آن روز حتی یک ریال هم کار نکرده بودم که بتوانم آیینه ماشینم را تعمیر کنم خودم از ماشین پیاده شدم تا آیینه را درست کنم. من با پیچ گوشتی در حال تعمیر آیینه ماشینم بودم که حسام بار دیگر از پشت سر به من حمله کرد. دسته پیچ گوشتی در دست من بود و او نوک پیچ گوشتی را در دستش گرفته بود. در این کشمکش نمی دانم چطور شد که پیچ گوشتی از دستم رها شد و نوک تیز آن با شدت به سر او برخورد کرد.

وی گفت: زمین سراشیب بود و گمان می کنم پای حسام پیچ خورد که نوک پیچ گوشتی از دستانش رها شد. من واقعا ضربه ای به او نزدم. خودم بلافاصله با اورژانس و پلیس تماس گرفتم.

شرمندگی قاتل در دادگاه فایده ای نداشت /تقاضای بخشش قاتل از مادر مقتول

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود به مادر مقتول گفت: من واقعا شرمنده هستم و تقاضای بخشش دارم. من با حسام دوست بودم و هرگز نمی خواستم او را بکشم.قتل او ناخواسته رخ داد.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده رسول را به قصاص محکوم کردند. این حکم در شعبه 33دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و تایید شد. به این ترتیب سایه مرگ روی سر راننده تاکسی قرار گرفت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 583476 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟