اعلان قرمز برای ۳۶ متهم در ماجرای ترور حاج قاسم سلیمانی

 به گزارش رکنا، سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: هر کجا از این رسیدگی نیاز باشد دادگاه در داخل کشور برگزار شده و هر کجا هم نیاز باشد در کشور عراق محاکمات انجام می شود و هر جایی هم نیاز باشد از نهادهای بین المللی کمک خواهیم گرفت.

اسماعیلی اظهارداشت: از همان روزهای اول اقدامات لازم صورت گرفت و تشکیل پرونده داده ایم و هیات قضایی و مستشاری در نظر گرفته شده است و با سیستم قضایی عراق هم تعامل داریم.

وی اضافه کرد: تعدادی از عناصر موثر در این اقدام تروریستی و کشتن انسانهای بی گناه را شناسایی کرده ایم افرادی که رسماً این اقدام را به گردن گرفته اند و کسانی که ما براساس اشراف اطلاعاتی متوجه شدیم در این اتفاق تروریستی نقش داشته اند.

وی گفت: فهرست افراد تکمیل شد و نام و سمت آنها مشخص شد و برای این افراد اعلان قرمز صادر شده است و پیگیر هستیم در هر زمانی که به این افراد دسترسی پیدا شود محاکمه شده و مجازات شوند.

اسماعیلی افزود: گوش ما به این حرفهای خارجی ها بدهکار نیست زیرا آنها تحت نفوذ کشورهای زورگو هستند.

وی تصریح کرد: این حادثه یک اقدام تروریستی بود، قتل انجام شده و انسانی کشته شده است. کجای این حادثه سیاسی است. مهمان کشور عراق را که نماد مبارزه با تروریسم بین المللی بوده است کشته اند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: این پیگیری سیاسی نبوده است و ما تا آخرین لحظه پیگیر این موضوع خواهیم بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 581807 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟