رفاقت‌های بودار طبری و شرکا / برادر فروشی به سبک مشایخ!

به گزارش رکنا، مثل سه برادر بودیم این صحبتی بود که اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه در دومین جلسه دادگاه خود به زیان آورد و از رفاقت ۳۵ ساله میان خود نجفی و مشایخ صحبت کرد.

هنگام رسیدگی به پرونده طبری در پاسخ به سوال قاضی درباره رشته‌هایی که اخذ کرده تاکید کرد که رابطه میان حسن نجفی متهم ردیف دوم و فرهاد مشایخ متهم ردیف سوم با او بر پایه دوستی بوده و هشت میلیارد که هیچ اگر تقاضایی داشته دوستانش ۸۰۰ میلیارد هم به او پول می‌دادند.

پس از مطرح شدن بحث رفاقت‌های دوستانه طبری و متهمان دیگر پرونده این موضوع در کمتر از چند ساعت تبدیل به تیتر یک اخبار شد و تنها به فاصله چند روز از تشریح این رابطه رفاقتی میان این افراد فرهاد مشایخ متهم ردیف سوم پرونده به طور کلی این رفاقت را زیر سوال برد.

مشایخ صحبت محبوب دل مفسدان اقتصادی را رد کرد

در جلسه سوم رسیدگی به پرونده محبوب دل مفسدان اقتصادی، هنگامی که نوبت به دفاعیات فرهاد مشایخ رسید او صحبت‌هایی را مطرح کرد که هیچ بویی از رابطه رفاقت میان خود و طبری نداشت.

مشایخ که به اتهام مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری ارتشاء ، تحصیل مال به مبلغ بیش از ۸۰ میلیارد وجه نقد، یک قطعه زمین واقع در نجار کلای لواسان، زمینی در کریمخان، تبدیل ۴۲ میلیارد به سهام شرکت سیمان پول‌شویی در واحد ساختمان روما، فراهم کردن موجبات ارتشا میان اکبر طبری و رسول دانیال زاده، پولشویی و فراهم کردن موجبات تحقق ارتشاء میان غلامرضا منصوری و حسن نجفی و پولشویی در خصوص دو واحد آپارتمان در روما در جلسات دادگاه حاضر می‌شود صحبت‌هایی را مطرح کرد که اصلاً نشانی از رفاقت نداشتند.

فرهاد مشایخ هنگامی که برای دفاع از خود در جایگاه مخصوص قرار گرفت چندین بار گفت که گول خورده با موی سفید اشتباه کرده است.

قاضی هنگامی که از مشایخ خواست که درباره زمین کریمخان توضیح دهد گفت که در جریان نبوده و نمی‌داند که زمین کجا واقع شده و در دفاع از خود به قاضی گفت که گول خورده است و ادامه داد: ۵۰ سال است با نجفی دوستی دارم، اما بر اساس همین رفاقت و دوستی ۵۰ سال این اشتباه را کرده‌ام.

رابطه رفاقتی میان طبری و برادرانش زیر سوال رفت

در حالی که فرهاد مشایخ سعی داشت تا نشان دهد که هیچ نقشی در پرونده فساد‌های اکبر طبری نداشته، اما هنگامی که فیلم مواجهه حضوری متهمان پخش شد نماینده دادستان تصریح کرد که ردپای مشایخ در تمام موضوعات از برج‌ روما تا حتی موضوعات خارج از کیفرخواست هم دیده می‌شود.

اکبر طبری به گونه‌ای از رابطه‌ی رفاقتی صحبت کرد که جای هیچ شبهه‌ای را بر جای نگذاشت، اما در جلسه سوم رسیدگی به پرونده صحبت‌های مشایخ و تکرار مکرر گول خوردن و اشتباهش حاکی از این است که یا هیچ رفاقتی میان آن‌ها وجود نداشته یا رابطه رفاقتی آن‌ها اشتباه بنا شده است.

البته مشایخ در مواجهه حضوری خود با طبری از او خواست که در چشمانش نگاه کند و بگوید که دو نوبت و ۴۰۰ میلیون تومان به او پس داده یا خیر.

در سومین جلسه رسیدگی به پرونده وضعیت به گونه‌ای رقم خورد که تمام رفاقت‌های قبلی اکبر طبری با متهمان ردیف دوم و سوم به حاشیه رفت و صحبت‌های جدیدی از این دوست طبری در دادگاه مطرح شد؛ حال باید منتظر ماند و دید که در مابقی جلسات رسیدگی به پرونده چه موضوعاتی درباره رفاقت این افراد با یکدیگر مطرح می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 577274 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟