سرنوشت یک اعدامی در زندان کرج / پای چوبه دار چه گذشت؟

به گزارش رکنا،ایرج فتاحی گفت: مددجو س.خ سال 91 به واسطه درگیری های شخصی یکی از اقوامش را با سلاح گرم به قتل رساند اما در این سال ها به دنبال اخذ رضایت از اولیای دم بود.

قاتل کرجی پس از 8 سال از چوبه دار رهایی پیدا کرد

مدیر ندامتگاه مرکزی کرج  به رضایت اولیای دم در 7 پرونده مشروط به اخذ دیه و 4 پرونده بدون اخذ دیه از ابتدای سال 99 تا کنون خبر داد و در جمع خبرنگاران، گفت: روز جمعه 23 خرداد طی مصالحه ای یک قاتل از چوبه دار نجات پیدا کرد.

ایرج فتاحی با اشاره به اینکه مذاکره با خانواده مقتول 4 ساعت به طول انجامید و در نهایت با اخذ دیه از قصاص منصرف شدند، افزود: در جلساتی که برای اولیای دم برگزار می کنیم همواره بر حق و حقوقی که آنها دارند تاکید می کنیم زیرا بخشش دشوارترین تصمیم هر انسانی است و نمی توان از حق افراد چشم پوشی کرد.

بخشش یک اعدامی در یک قدمی چوبه دار در کرج

وی اظهار داشت: مددجو س.خ سال 91 به واسطه درگیری های شخصی یکی از اقوامش را با سلاح گرم به قتل رساند اما در این سال ها به دنبال اخذ رضایت از اولیای دم بود و البته خوشبختانه 80 درصد اجرای حکم ها در ندامتگاه مرکزی کرج با گذشت شاکی یا دریافت دیه همراه شده و مختومه می شود.

مدیر ندامتگاه مرکزی کرج در خاتمه با تاکید بر اینکه کارکنان این مجموعه همواره به دنبال گذشت و عفو شاکیان هستند، تصریح کرد: البته قصاص به واسطه حفظ حیات عمومی جامعه و پیشگیری از تکرار قتل صورت می گیرد اما قران و ائمه (س) به عفو نیز توصیه می کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 576440 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟