عکس های خصوصی دختر اصفهانی آبرویش را برد / مرد پلید کیست؟

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی به دلیل انتشار عکس‌های خصوصی و خانوادگی یکی از همشهریان در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

سرهنگ مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان بیان داشت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این‌که فردی با انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی او در فضای مجازی و شبکه اجتماعی اینستاگرام موجبات آبروریزی و هتک حیثیت او را فراهم آورده، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

جواب رد به خواستگار شعله انتقامش را بیشتر کرد

سرهنگ مرتضوی گفت: شاکی در اظهارات خود بیان داشت مدتی پیش با فردی در فضای مجازی آشنا شده و وی از او درخواست ازدواج کرده، پس از مدتی با بیان جملات زیبا و عاشقانه‌اش فریب او را خورده و بنا به درخواست او مبنی بر ارسال عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی، آن‌ها را برای آن شخص ارسال نموده که پس از دریافت اطلاعات خصوصی به یک‌باره تغییر رفتار داده و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. با جمع آوری مدارک و مستندات و انجام تحقیقات پلیسی در فضای مجازی متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی دستگیر گردید.

عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی دستگیر شد

وی ادامه داد: براساس ماده 16 قانون جرایم رایانه‌ای مصوب سال 1388 هر فردی به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی،‌ فیلم یا صوت یا تصویر دیگران را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از 91 تا دو سال یا جزای نقدی از 5 تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: همچنین در ماده 17 این قانون آمده است، هر فردی به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از 5 تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد. بنابراین اگر فردی دچار چنین مشکلی شد باید به دادسرا مراجعه و از فرد مورد نظر شکایت کند.

این مقام ارشد انتظامی از شهروندان خواست : در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس اصفهان- اتوبان شهید دستجردی- شهرک آزمایش- ساختمان پلیس فتا و یا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 575147 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟