بیژن قاسم زاده کیست؟ / نقش بازپرس جنجالی فوتبال ، تتلو و تلگرام در پرونده احمد طبری + جزییات

به گزارش رکنا ، روز گذشته - یکشنبه – اولین جلسه محاکمه اکبرطبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه ، بیژن قاسم زاده بازپرس سابق جنجالی کارکنا ن دولت ، رسول دانیال زاده سرمایه دار به همراه 24 متهم دیگر به اتهام اعمال نفوذ و ارتشاء در حد وسیع در شعبه 5 دادگاه کیفری به ریاست بابایی برگزارشد.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود، تأیید کرد که بیژن قاسم‌زاده، بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه، بازداشت شده است و با وجود اینکه توضیحات دقیقی در این خصوص ارائه نشده ولی اینطور عنوان شده که در واقع، بازداشت بیژن قاسم‌زاده در ارتباط با پرونده‌های مفاسد اقتصادی درون قوه قضائیه صورت گرفته است. اما بیژن قاسم‌زاده کیست و چرا نام او برای ورزشدوستان و علاقه‌مندان به فوتبال آشناست؟

ردپای قاسم‌زاده در فیلتر تلگرام و پرونده تتلو

قاسم‌زاده، بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه است که دستور فیلتر تلگرام را صادر کرده و در پرونده‌های جنجالی مثل بازداشت تتلو و فرستادن سوشا مکانی به زندان اوین و همچنین محاکمه حمید بقایی حضور داشته، اکنون به عنوان یکی از متهمان اصلی پرونده فساد اکبر طبری معاون سابق قوه قضاییه (آملی لاریجانی) در دادگاه حضور یافته و پیش از این با صدور دستور فیلتر تلگرام حاشیه‌ساز شده بود، در فصل 96-95 لیگ برتر در مراسم برترین‌های سال فوتبال ایران حاضر شده و حتی با حضور بر روی سن جایزه مرد اخلاق را هم داده بود.

قاسم‌زاده پیشتر و در سال 90 به عنوان رئیس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی منصوب و مشغول به کار شد و در دوران فعالیتش در این فدراسیون چند بار نامش در رسانه‌ها مطرح شد.

محرومیت غلامرضا محمدی به دلیل فحاشی

یک سال بعد و در جریان درگیری در فینال لیگ کشتی آزاد، غلامرضا محمدی را به دلیل فحاشی، تهدید و ضرب و شتم رئیس کمیته داوران با محرومیت یکساله مواجه کرد. وی در گفتگویی درباره حکم صادره گفت: می‌خواهیم این امپراتوری که بعضی‌ها برای خود درست کرده‌اند و هر کاری که می‌خواهند انجام می‌دهند را از بین ببریم. در طرف مقابل اما اخباری پیرامون ارتباط او با تیم کشتی داماش بابل در لیگ برتر منتشر شد که وی در دفاع از خودش گفته بود: فقط حامی مالی را به سمت بابل هدایت کردم. حتی برای مقابله با ذهنیت‌ها، از سرمربی خواستم اگر حقی هم از داماش ضایع شد به خاطر من اعتراض نکنند تا شائبه‌ای پیش نیاید.

جدایی قاسم‌زاده از فدراسیون کشتی

قاسم‌زاده یک سال بعد و در پی ترفیع جایگاه در قوه قضاییه از فدراسیون کشتی جدا شد و به دادسرای فرهنگ و رسانه رفت و شعبه دوم این دادسرا را برای رسیدگی به جرائم ورزشی به صورت اختصاصی در نظر گرفت و در دفاع از این تصمیم خود از لزوم رصد دقیق جرایم ورزشی و سالم‌سازی فضای ورزش برای حاکمیت اخلاق صحبت کرد.

فوتبالی‌ها قاسم‌زاده را با حکمی که علیه سوشا مکانی صادر کرد می‌شناسند و وی حکم به زندانی شدن گلر وقت پرسپولیس دارد که یکی از جنجالی‌ترین احکام سال‌های اخیر بود.

اکنون قاسم‌زاده یکی از متهمان پرونده اکبر طبری در دادگاه حاضر می‌شود و باید دید اتهاماتی که به وی وارد شده منجر به صدور حکم علیه او خواهد شد و یا از آنها تبرئه می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 574813 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟