سرنوشت عجیب یک اعدامی در زندان کهگیلویه / 4 سال خواب چوبه دار می دید

به گزارش رکنا، امروز در نشستی که با حضور مسئولان قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد، ریش سفیدان و متنفذین محلی که در یاسوج برگزار شد، یک پرونده قتل عمد با صلح و سازش مختومه شد.

بر این اساس، در پی وقوع یک فقره نزاع که در سال ۱۳۹۵ بین دو جوان رخ داد یکی از آنان به قتل می‌رسد. پرونده این نزاع در شعبه اول دادگاه کیفری استان کهگیلویه و بویراحمد مورد رسیدگی قرار گرفت و حکم به قصاص نفس صادر شد که با اعتراض قاتل در دیوان عالی کشور رای صادره تأیید شد.

پس از تأیید حکم قصاص، خانواده مقتول خواهان اجرای حکم قصاص نفس بودند، اما در این بین بزرگان و ریش سفیدان و متنفذین ایلات و طوایف، به طرق مختلف، با حضور مسئولان متعددی، نزد خانواده مقتول حاضر و خواستار گذشت و بخشش قاتل شدند.

بخشش یک محکوم به قصاص قبل از اعدام

حسن نگین تاجی، رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به جایگاه صلح و سازش در فرهنگ ایران و اسلامی اظهار کرد: جایگاه ویژه و فرهنگ صلح و سازش ریشه در فطرت بشری دارد و روند صلح و سازش در آموزه‌های دینی ما نسبت به سایر مکاتب مورد توجه بیشتری واقع شده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فرهنگ صلح و سازش ریشه در فطرت بشری دارد، گفت: صلح و سازش در نظام حقوق اسلام و در آموزه‌های دینی ما بیشتر از سایر مکاتب و ادیان مورد توجه و دقت قرار گرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 574256 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟