خاطره یک تهیه کننده از قاچاق یک فیلم/نصف شب پول به جیب زدند

سید امیر سیدزاده تهیه کننده سینما درباره اکران آنلاین فیلم‌هایش در دوران کرونا گفت: نمی‌دانم در نمایش آنلاین موفق بودیم یا نه، برای همین موضوع ترجیح می‌دهم فیلم هایم را روی پرده سینما ببرم حتی اگر بازگشایی سینما یکسال دیگر طول بکشد، پس از آن هم فرصت آنلاین و پخش در شبکه نمایش خانگی را دارم، چون اگر در این شرایط فیلم‌ها را آنلاین اکران کنم خیلی سریع نسخه قاچاق آن در بازار پخش می‌شود.

او افزود: از سویی مشخص نیست فیلم خاص هنری چقدر فروش می‌کند به عنوان مثال همه فیلم ها مانند فیلم" هزارپا " نیستند که فروش بالا و قدرت جذب مخاطب حداکثری را داشته باشند پس احتمال خطرش وجود دارد که فیلم فروش پایینی داشته باشد و قاچاق هم بشود و هیچ‌کاری از دست ما برنیاید.

تهیه کننده فیلم "شماره ۱۷ سهیلا" ادامه داد: این طور نیست که سینما راه نیفتد بالاخره زمانی می رسد که سینماها بازگشایی می‌شود و مردم به سینما می‌روند پس مهم نیست یکسال دیگر هم فیلم پشت خط بماند.

او درباره بازگشایی سینما‌ها عنوان کرد: اگر توجه کنید پس از راه افتادن شغل‌های مختلف آمار مبتلایان به کرونا زیادتر شد پس به شخصه صلاح نمی‌بینم سینما‌ها باز شوند، چون خطرات فراوانی دارد و تا زمانی که واکسن کرونا کشف نشود و همه را مصون نکند نمی‌توان ریسک کرد.

سیدزاده افزود: از طرفی به علت موج دوم کرونا که می‌گویند از پاییز کشور را فرا می گیرد نیاز به تولید محصولات آنلاین داریم، یعنی باید محصولی تولید شود که به درد نمایش آنلاین بخورد و نوع و کیفیت آن برای جذب مخاطب مهم است، تفاوت نظر من با دیگران در این است که موافق تولید مینی سریال، سریال و تاک شو‌های آنلاین هستم، چون قاچاق و ضریب خطرش کمتر است.

سیدزاده با اشاره به اینکه دوره حرف و شعار دادن تمام شده، بیان کرد: دولت و وزارت ارشاد در بحث قاچاق آثار باید ورود کنند، چون دوره حرف و شعار تمام شده است و قطعا باید وارد میدان عملگرایی شوند و بحث قاچاق را حل کنند و اگر خودشان تصمیم به انجام چنین کاری ندارند از طریق دیگری سرکوب کنند.

این تهیه کننده بیان کرد: وقتی محصولاتی که با سختی تولید می‌شود براحتی قاچاق می‌شود متوجه می‌شویم دستی در کار است و عده‌ای ذینفع هستند اینکه چه فرد یا افرادی قاچاق می‌کنند به کنار، سوال مهم این است که چرا با آن‌ها برخورد نمی‌شود!

سیدزاده با بیان خاطره‌ای از قاچاق یک فیلم در اینستاگرام، گفت: در جلسه‌ای که با محمد شایسته داشتم می‌گفت نصف شب یکی از پیج‌های اینستاگرام فیلم"طلا" را قاچاق کرد و به صورت آی جی تی وی در دسترس قرار داد و تا همان نصف شب پول به حسابش حواله نکردم آن را بر نداشت ببینید فاجعه تا کجا رفته است!

او افزود: اگر قانون و مرد عملی باشد که جلوی این کار را بگیرد تن قاچاقچی می‌لرزد و اصلا به خودش اجازه نمی‌دهد چنین کاری انجام دهد پس یک حاشیه امنی برای آن‌ها به وجود آمده که براحتی دست به چنین کاری می‌زنند. حاشیه امن عدم برخورد قضایی، نداشتن قانون منع کپی رایت، همکاری آقایان ذینفع از داخل وزارتخانه‌ها و ارگان‌های رسمی با این قاچاقچیان، عدم برخورد درست پلیس فتا است حالا فردا می‌گویند دوباره فلانی مصاحبه کرد و همه را کوبید در صورتی که اصلا بحث کوبیدن نیست بلکه واقعیت است.

این تهیه کننده عنوان کرد: با صراحت می‌گویم همه با هم در قاچاق یک‌محصول دست دارند اگر دست ندارند براحتی می‌توانند جلوی آن را بگیرند و از آن صیانت کنند در اینصورت و به شخصه از اکران آنلاین به شدت دفاع می‌کنم و اول محصولات تولیدی خودم را ارائه می‌دهم، چون می‌دانم یکی دو ماه نمایش داده می‌شود، قاچاق نمی‌شود و حداقل پولی که خرج کردم بر می‌گردد.

سیدزاده ادامه داد: فیلمیو و نماوا مخاطب میلیونی فعال دارند که منطق می‌گوید بدون قاچاق و با این تعداد مخاطب می‌توان به دستاورد‌های خوبی رسید و حداقل به هزینه کرد یک اثر دست پیدا کرد و این دو تریبون هم به سود می‌رسند، اما در شرایط کنونی و پس از قاچاق آنی، به جز ما آن‌ها هم فلج می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 573752 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟