در زندان شیراز به مرد محکوم به اعدام چه گذشت؟

به گزارش رکنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی رییس کل دادگستری استان فارس گفت: حدود ٣ سال قبل، درگیری و نزاع بین دو نفر در شیراز منجر به قتل یکی از طرفین دعوا با سلاح گرم شد که با شکایت اولیای دم پرونده پس از رسیدگی‌های قانونی منجر به صدور حکم قصاص از سوی مرجع قضایی و قطعیت حکم قصاص شد.

وی در ادامه افزود:پس از ارجاع پرونده به شعبه ۶٣ مجتمع سه شورای حل اختلاف شیراز با تلاش اعضا و کارکنان و پیگیری برگزاری جلسات مصالحه به اولیای دم، رضایت حاصل و قاتل از طناب دار رهایی یافت.

زندگی دوباره محکوم به قصاص با گذشت خانواده مقتول شیرازی

حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی ضمن قدردانی از همه کسانی که زمینه انجام این امر مقدس را فراهم آوردند تصریح کرد:گذشت کردن یکی از فضیلت‌ها و ارزش‌های اخلاق انسانی است که از سوی اولیای دین مورد توجه قرار گرفته است و خداوند متعال در آیه ١٧٨ از سوره مبارکه بقره عفو وگذشت، به ویژه در حال قدرت، بر انتقام و مجازات را می‌ستاید و بر کسانی که در حال قدرت و توان از حق خویش می‌گذرند و با بزرگواری چشم بر مجازات می‌بندند آفرین می‌فرستد و آن را به عنوان امری معروف و هنجاری پسندیده و نیکو مورد تشویق قرار می‌دهد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس گفت:شخصی که در عین توان انتقام از اجرای حکم قصاص فرزندش می‌گذرد و یا از مال خود چشم فرو می‌بندد تا نیازمندی را از تنگدستی نجات دهد در حقیقت کرامت و بزرگواری خویش را نشان داده و از همه مهمتر خشنودی خداوند متعال را نیز به دست آورده است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به اهمیت صلح و سازش در جامعه خاطرنشان کرد:اصلاح و آشتی بین مؤمنان بزرگ‌ترین پاداش را نزد خداوند متعال و آثار و برکات فراوانی برای جامعه به دنبال خواهد داشت که اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف این استان در تلاش هستند تا زمینه صلح و سازش را در اختلاف‌ها و مشکلات فراهم کنند.

لازم به ذکر است دادگستری فارس در مصالحه قتل عمد در ۶ سال متوالی رتبه اول کشور را دارا بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 566499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟