دردسر سفر تفریحی 3 جوان به قم / دوستشان را به بیمارستان نرساندند +عکس

ناپدید شدن پسر جوان

به گزارش گروه حوادث رکنا، رسیدگی به این پرونده از شهریورماه سال ۸۵ به دنبال ناپدید شدن مرد ۲۸ ساله ای به نام جواد آغاز شد. پدر جواد که به پلیس Police آگاهی رفته بود به مأموران گفت: پسرم دیروز همراه دو نفر از دوستانش به نام‌های اکبر و فریدون برای سفر تفریحی به قم رفت اما دیگر بازنگشت. من همه جا را دنبال پسرم گشته ام اما خبری از او نیست. من نگران او هستم و میترسم بلایی سرش آمده باشد .

با این شکایت تلاش برای به دست آمدن ردی از پسر جوان آغاز شد .پلیس در نخستین گام به تحقیق محلی پرداخت و یکی از همسایه ها گفت روز قبل جواد را به همراه دو دوست صمیمی اش دیده که از خانه شان در منطقه ملارد خارج شده اند.

با افشای این ماجرا اکبر و فریدون ردیابی و بازداشت شدند . آنها سعی داشتند پلیس را گمراه کنند اما وقتی در بن بست اطلاعاتی گرفتار شدند لب به اعتراف گشودند. آنها ادعا کردند جواد پس از مصرف مواد مخدر Drugs اوردوز کرد و جان سپرد و ما از ترس مان جسد او را در بیابانهای هشتگرد دفن کردیم .

کشف بقایای جسد

به دنبال اعتراف های دو پسر جوان پلیس به بررسی پرداخت و بقایای جسد را از زیر خاک بیرون آورد. بخش‌هایی از بدن قربانی از سوی حیوانات خورده شده و به همین خاطر قابل شناسایی نبود. اما پدر جواد وقتی به سردخانه پزشکی قانونی رفت جسد پسرش را شناسایی کرد و تحویل گرفت .وی از اکبر و فریدون به اتهام قتل پسرش شکایت کرد.

در دادگاه

به این ترتیب آنها پای میز محاکمه ایستاده است .در جلسه دادگاه اکبر گفت: ما وقتی از سفر برگشتیم در خانه پدری جواد با هم مواد مصرف کردیم .اما او در مصرف مواد زیاده‌روی کرد و حالش بد شد .من می خواستم او را به بیمارستان ببرم اما فریدون مانع من شد . او می‌گفت اگر جواد را به بیمارستان ببریم خودمان هم به دردسر می‌افتیم .به همین خاطر او را به بیمارستان نبردم و جواد فوت شد. ما جسد را به بیابانهای هشتگرد بردیم و دفن کردیم.

تبرئه متهمان از قتل عمد

در پایان جلسه قضات فریدون را از اتهام قتل تبرئه و وی را به خاطرقتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم کردند . فریدون نیز از دست داشتن در این ماجرا تبرئه شد .اما پدر جواد به حکم صادره اعتراض کرد .به همین خاطر هر دو متهم بار دیگر پای میز محاکمه ایستادند.

13سال در زندان

در دومین جلسه دادگاه نیز قضات با توجه به مدرک های موجود در پرونده اکبر را به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم کردند. اما وی که توان پرداخت دیه را نداشت ۱۳ سال در زندان ماند و در دیروز درخواست تقسیط دیه را مطرح کرد.

این متهم دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شد و به قضات گفت: باور کنید من هیچ دشمنی با جواد نداشتم .ما با هم دوست بودیم. او خودش در مصرف مواد زیاده روی کرد و حالش بد شد. حتی من با پزشک Doctor آشنایی تماس گرفتم تا از او کمک بگیرم اما تماسم بی نتیجه ماند. جواد شغل دولتی داشت و من از ترس اینکه او را به بیمارستان برسانم و به دردسر بیافتم از این کار صرف نظر کردم.

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود گفت :۱۳ سال است که در زندان هستم و در شرایط سختی زندگی می کنم. من در این ۱۳ سال هیچ پس اندازی ندارم. به همین خاطر توان پرداخت دیه را ندارد و از قضات دادگاه تقاضا دارم درخواست اعسار مرا بپذیرند و با تقسیط دیه موافقت کنند. من در صورتی که آزاد شوم کار می کنم و دیه را قسطی به اولیای دم می پردازم .

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره درخواست متهم اظهار نظر کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565193 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟