سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتای البرزگفت: در پی دریافت چندین فقره پرونده کلاهبرداری با موضوع برداشت ازحساب در حالی که شکات مدعی بودند کارت شان در نزد خودشان بوده، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس فتا استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی پرینت برداشت‌ها محرز شد که متهم یا متهمان اقدام به خرید طلا کرده و اغلب برداشت‌ها از یک دستگاه پوز انجام شده است که با تحقیقات تکمیلی، مالک دستگاه پزی که برداشت‌ها از آن انجام شده بود شناسایی شد.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: با اقدامات پلیسی صورت گرفته بر روی سوژه در نهایت محل کار وی که یک کافی نت در پیشاهنگی کرج بود شناسایی و  در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ اقبالی افزود: نامبرده در ابتدا منکر هر گونه جرمی شد، اما در نهایت لب به اعتراف گشوده و اذعان داشت که با همدستی یک خانم و آقا به عنوان فروشنده دوره گرد اقدام به فروش میوه در مناطق حصارک و گلشهر کرج کرده و با دستگاه اسکیمر کارت بانکی شهروندان را کپی می کرده است.

او گفت: متهمان از طریق دستگاه پوزی که در کافی نت بود اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب ۲۰ نفر از شهروندان به مبلغ ۳ میلیارد ریال کرده و از طلافروشی‌های شهر‌های مختلف استان قزوین اقدام به خرید طلا می‌کردند.

او با بیان این که در بازرسی از محل کافی نت تعداد ۲ دستگاه اسکیمر، ۱۰ عدد کارت کپی شده و دستگاه پوز سیار کشف شد، افزود: با تحقیقات پلیس گسترده مخفیگاه ۲ نفر دیگر از متهمان نیز در منطقه گلدشت کرج شناسایی و نامبردگان طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و از آن‌ها تعداد ۱۹ عدد مهر جعلی کشف شد.

رئیس پلیس فتا استان البرز با بیان این که تا کنون ۵ نفر از مال باختگان شناسایی شده اند، گفت: تلاش برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 552298 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟