به گزارش رکنا، برجعلی برهان‌پناه از رهایی قاتل بانه‌ای از طناب‌ دار پس از 5 سال خبر داد و اظهار داشت: در خرداد ماه سال 1393 در شهرستان بانه یک فقره قتل عمد صورت گرفت که پس از طی مراحل دادرسی در سال 1394 حکم قصاص نفس در دادگاه کیفری یک استان صادر و آماده اجرای حکم شد.

وی افزود: در نهایت پرونده به شعبه چهارم صلح و سازش شوراهای حل اختلاف شهرستان بانه جهت اخذ رضایت از خانواده اولیای دم ارجاع شده که با تلاش مجدانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم در 24 اسفندماه جاری در دفترخانه اسناد رسمی شهرستان بانه، خانواده مقتول حاضر به رضایت و گذشت شدند.

معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: این پرونده یازدهمین پرونده قتل عمد بود که با تلاش دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف استان به صلح و سازش منجر شد.

برهان‌پناه از اقدام انسان‌دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم، زمینه توسعه و گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، قدردانی کرد و گفت: این حرکت اولیای دم حرکتی ارزشی و الهی بوده و ثواب این عمل در پیشگاه خدای متعال محفوظ خواهد بود.

رئیس شوراهای حل اختلاف کردستان یادآور شد: حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 552169 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟