دستگیری ۲ قاپ زن و مالخر اموال سرقتی در پایتخت

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی در تشریح این خبر اظهار کرد: با افزایش وقوع قاپ زنی توسط دو موتورسوار در محدوده پایگاه‌های سوم و چهارم و شناسایی وجوه مشترک در تعدادی از این سرقت‌ها، اکیپی از کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی بررسی موضوع را بر عهده گرفتند و موفق شدند در پایش های اطلاعاتی، مشخصات ظاهری هر دو متهم را به دست بیاورند.

وی با بیان اینکه در تحقیقات میدانی کارآگاهان موفق شدند تصویری از سارقان به دست بیاورند، تصریح کرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که هر دو متهم با یک دستگاه موتورسیکلت و پلاک پوشیده سرقت‌های خود را انجام می‌دهند.

نجفی با اشاره به اینکه در گام بعدی از تحقیقات پلیسی شناسایی هویت متهمان در دستور کار قرار گرفت، افزود: از طریق یکی از واحدهای انتظامی هر دو متهم به نام‌های " شاهین " ۲۴ ساله و " مرتضی " ۲۵ ساله ساکن محله دولت آباد شناسایی شدند.

این مقام انتظامی گفت: با هماهنگی مقام قضائی هر دو متهم، ساعت ۱۰ صبح روز چهاردهم بهمن ماه در یک عملیات دستگیر شدند و در بازرسی از منزل آنها ۶ دستگاه گوشی سرقتی کشف و موتورسیکلتی که با آن سرقت‌ها را انجام می‌دادند توقیف شد.

وی با اشاره به اینکه هر دو متهم به پلیس آگاهی منتقل شدند، ادامه داد: متهمان به ۹۰ فقره قاپ زنی موبایل و کیف مال باختگان در مناطق شمال تهران اعتراف کردند.

این مقام انتظامی گفت: هر دو متهم اظهار داشتند که اموال سرقتی را به مالخری می‌فروختند که در گام بعدی تحقیقات پلیسی مالخر اموال سرقتی نیز دستگیر شد.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی گفت: تا کنون ۸۴ تن از مال باختگان شناسایی و کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هر ۳ متهم با دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران و صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 545666 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟