دستگیری هکر ساوجبلاغی / طلافروش قزوینی فریب خورده بود

به گزارش رکنا، جانشین فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا ساوجبلاغ، عامل برداشت های غیر مجاز از حساب شهروندان دستگیرشد.

سردار سید جعفر حسینی روز دوشنبه اظهار داشت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ به همراه مرجوعه قضائی از دادسرای این شهرستان، مبنی بر برداشت ۵۱۰ میلیون ریال از حسابش به صورت غیر مجاز، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت .

طی بررسی پرینت حساب شاکی محرز شد که از طریق خرید از دستگاه pos یک طلافروشی در شهر قزوین مبلغ مورد نظر برداشت شده است که بلافاصله ماموران پلیس فتا با دریافت نیابت قضایی به مغازه طلافروشی اعزام و در تحقیقات اولیه از فروشنده به اطلاعاتی در خصوص خریدار دست یافتند .

پرونده با مشخصات فوق در حال بررسی بود که پرونده های مشابه دیگری نیز که با این شیوه از حساب شکات وجه برداشت شده بود به پلیس فتا این شهرستان ارجاع شد بنابراین؛ تیمی از کارشناسان زبده پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ تشکیل و در بررسی اظهارات شکات محرز شد که همگی آن ها به تازگی و پس از مراجعه به یک آرایشگاه مردانه در شهر هشتگرد متوجه شدند که از حسابشان وجه کسر شده است .

بنا به اظهارات یکی از از شکات، هنگام مراجعه به آرایشگاه هنگامی که کارت بانکی خود را به آرایشگر داده متوجه می شود که وی با گوشی همراه خود از کارت بانکی اش عکس گرفته و وی نیز به این موضوع خیلی اهمیت نداده است.

سردار حسینی گفت: ماموران با هماهنگی مقام قضائی متهم را در محل کارش دستگیر و یک دستگاه اسکیمر که از آن ها برای کپی کردن کارت های بانکی استفاده می کرد به همراه تعدادی کارت بانکی و کارت هدیه که چندین بار مورد استفاده قرار گرفته بودند از متهم کشف شد.

متهم در بازجویی های صورت گرفته به جرم خود مبنی بر کپی کارت مشتریان خود و برداشت غیر مجاز از حساب آن ها به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد .

تا کنون ۹ نفر از مال باختگان شناسایی شده اند و تلاش برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540621 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟