به گزارش رکنا، از سوی دیگر بهزیستی در راستای انجام فعالیت‌های حمایتی خود، به‌همراه ارائه مجوز تأسیس مراکز و مؤسسات غیردولتی، برای آنها یارانه هم در نظر می‌گیرد. در شرایطی که از حدود ۴۰ هزار مؤسسه غیر دولتی و خیریه‌های تحت پوشش بهزیستی مانند مهدهای کودک، مراکز مشاوره و روانشناختی و مراکز نگهداری از سالمندان، مدیر 1300 مرکز به نوعی از شاغلین سازمان بهزیستی و یا بستگان آنها هستند، همین پرداخت یارانه می‌تواند منشأ مشکلات و حتی رانت‌های بسیار باشد. در این راستا برخی از کارشناسان پیشنهاد داده بودند که بهزیستی با حذف یا اعمال محدودیت شدید بر یارانه مراکزی با این شرایط امکان استفاده از رانت و برقراری روابط ناسالم را از بین ببرد.

اما تصمیم گیری‌ها در سازمان بهزیستی به صدور بخشنامه تعارض منافع در مسئولیت مدیران بهزیستی که همزمان با پست مدیریتی در سازمان، یکی از مراکز خصوصی تحت پوشش بهزیستی را اداره می‌کردند، منجر شد. هرچند صدور این بخشنامه نیز همانند بسیاری از بخشنامه‌ها موافقان و مخالفان بسیاری داشت اما به اعتقاد بسیاری از مسئولان و کارشناسان سازمان بهزیستی و مراکز خصوصی اجرایی شدن آن می‌تواند در شفاف‌سازی و ارائه خدمات بهتر به مددجویان تأثیر‌گذار باشد.

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در توضیح این بخشنامه که به خروج یکصد مدیر از بهزیستی انجامید چنین می‌گوید: براساس بخشنامه تعارض منافع، مدیران این سازمان باید بین مسئولیت سازمانی خود در بهزیستی و اداره مرکز خصوصی که در چارچوب سرفصل‌های بهزیستی فعالیت می‌کند یکی را انتخاب کنند. همچنین از این به بعد مجوز فعالیت در این حوزه برای مدیران فعلی و بستگان درجه اول آنها صادر نخواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 538400 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟