معرفی 22 آرایشگاه زنانه متخلف در مهاباد

به گزارش رکنا، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد محمد جهین روز چهارشنبه  اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تشدید و نظارت بر واحدهای صنفی، بازرسی از واحدهای آرایشگاه زنانه در سطح شهرستان با همکاری نمایندگان شبکه بهداشت و درمان در دستور کار قرار گرفت که در نهایت ۲۲ آرایشگاه به علت گرانفروشی، رعایت نکردن قیمت‌های مصوب و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی در خصوص تعیین قیمت مصوب در آرایشگاه‌های زنانه عنوان کرد: تابستان امسال با حضور اعضای اتحادیه این صنف، نرخ‌گذاری در سه بخش درجه‌بندی و به همه آرایشگاه‌های سطح شهر ابلاغ و تاکید شد که در دید مشتری قرار گیرد.

وی ادامه داد: ۳۰۰ واحد آرایشگاه زنانه در مهاباد دارای پروانه فعالیت هستند و ۸۰ واحد بدون پروانه نیز در این بازرسی‌ها شناسایی شده‌اند که اغلب آنها در مناطق روستایی فعالیت دارند و توسط اتحادیه باید نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اظهار داشت: همچنین در بازرسی از واحدهای صنفی عطاری‌ها و پرورش گل و گیاه سطح شهر بازرسی‌های مشترک با همکاری شبکه بهداشت و درمان انجام شده که طی آن ۲۵ واحد عطاری به دلیل فروش مواد غیرمجاز با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی و ۲ واحد گل‌فروشی نیز به دلیل نداشتن پروانه فعالیت پلمپ شده است.

«جهین» بیان کرد: هم‌اکنون ۴۵ واحد عطاری که ۳۵ واحد آن دارای پروانه فعالیت و ۳۶ واحد تولیدی گل و گیاه که ۳۰ واحد آن دارای پروانه فعالیت هستند در مهاباد وجود دارد و مابقی نیز بدون داشتن پروانه فعالیت می‌کنند.

وی همچنین در خصوص باشگاه‌های ورزش و بدنسازی سطح شهر نیز گفت: امسال ۲۰ مورد بازرسی از این واحدها در بین باشگاه‌های ورزشی انجام شده است که طی آن ۹ واحد به علت رعایت نکردن موارد بهداشتی به تعزیرات حکومتی معرفی شده ولی موردی از استفاده از داروهای غیرمجاز مشاهده نشد.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۱۶ باشگاه ورزشی و بدنسازی شامل ۲۷ واحد دولتی و ۸۹ واحد بخش خصوصی در سطح شهرستان فعال هستند که به صورت مستمر با همکاری شبکه و بهداشت و درمان نسبت به بازرسی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در طول سال نظارت و بازرسی می‌شوند.

وی به شهروندان توصیه کرد که هرگونه تخلف در قیمت و عرضه کالای نامرغوب را به سامانه ۱۲۴ یا شماره تلفن ثابت ۴۲۴۴۹۹۷۴ اعلام کنند تا سریع نسبت به آن رسیدگی شود.

اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار و واحدهای صنفی مهاباد در قالب گشت‌های مشترک با هدف نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی ارایه دهنده کالا و خدمات در طول سال جاری در سراسر کشور انجام شده و تاکنون ادامه دارد.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 537040 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟