فرضیه عجیب درمرگ دلفین 6 میلیاردی  برج میلاد / چه کسی راست می گوید؟+ فیلم
حجم ویدیو: 6.86M | مدت زمان ویدیو: 00:01:03

به گزارش رکنا، آلفای 6 میلیاردی مرد.هنوز عکسی از جسدش منتشر نشده و خبری هم از صاحبش نیست. مسؤولان برج میلاد هم علت مرگ این‌دلفین را نمی دانند اما یکی از کارشناسان مطلع علت مرگ آلفا را خوردن ماهی تیغ دار اعلام کرد نه نارسایی قلبی.

پیمانکار متهم است که این اخبار را از نهادهای نظارتی از جمله محیط زیست و دامپزشکی و حتی مجموعه برج میلاد پنهان نگه داشته است، رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران ماجرای مرگ این دلفین مشکوک دانسته و درخواست گزارشی از سوی شهرداری درباره علت مرگ آن کرده است.

امروز شخصی که خود را نماینده تامین کننده گونه‌های پستاندار دریایی معرفی می‌کند به یکی از رسانه ها گفته است که فقط یک دلفین و آن هم در ۲۹ آذر بر اثر نارسائی قلبی جان باخته و ادعاهای مبنی بر مرگ دو شیر دریایی و یا این که چند ماه از مرگ دلفین گذشته، صحت ندارد. ادعاهایی که یک به یک از سوی دستگاه‌های نظارتی رد شد.

*وقت‌کشی مدیران دلفیناریوم برای مواجهه کارشناسان با لاشه حیوان

مهرداد کتال محسنی معاون محیط طبیعی محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه متاسفانه مسؤولان این مجموعه با پنهانکاری مرگ این دلفین را مسکوت نگه داشته بودند و ما از طریق یک گزارش خبری متوجه این اتفاق شدیم، گفت: پس از اطلاع از این اتفاق یک تیم از کارشناسان ارشد سازمان محیط‌زیست برای بررسی این مساله به محل دلفیناریوم میلاد مراجعه کردند اما حدود یک ساعت به آنها اجازه ورود داده نشد و وقتی به داخل راه یافتند با لاشه دلفین مواجه شدند.

مسؤولان دلفیناریوم میلاد مدعی هستند که این حیوان بعد از چند روز بیماری ساعت7:20 دقیقه صبح 29 آذر تلف شده است، کتال محسنی معاون طبیعی محیط زیست استان تهران با یادآوری این نکته که نامه‌ای که مبنی بر تلف شدن این حیوان تنظیم شده مربوط به سوم دی‌ است که روز 4 دی‌ به دست ما رسید.

طرف قرارداد محیط زیست با این مجموعه شخصی به نام همایون شهباز کیا است که با گذشت چند روز از خبری شدن این اتفاق هنوز هیچ واکنشی نشان نداده (گفته می شود صاحب دلفین تلف شده است) و فردی به نام سید مجتبی عبادی نماینده خود را به عنوان تامین کننده گونه‌های پستانداران دریایی دلفیناریوم برج میلاد‌ معرفی می‌کند و مدعی شده که آلفا بر اثر نارسائی قلبی جان باخته است.

چه کسی با محیط زیست طرف بوده، صاحب حیوانات یا تامین کننده

این درحالی است که معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست با اشاره به مشکلاتی که در ابتدای سال در زمینه انتقال حیوانات این مجموعه پیش آمده بود، گفت: در همان زمان به مجموعه اعلام کردیم که شهباز کیا به عنوان تامین کننده گونه‌های پستانداران دریایی دلفیناریوم برج میلاد‌ معرفی شده است نه شخص دیگری.

شیر تلف شده برای 2 سال پیش است؛ با مجوز تاکسیدرمی هم شد

وی با رد ادعای تلف نشدن شیردریایی در این مجموعه ابراز داشت: شیر مورد اشاره در سال 96 تلف شده و حتی مجوز تاکسیدرمی هم از سازمان محیط زیست گرفته است.

آلفای میلیاردی مشکل قلب داشت یا معده؟!

عبادی، فردی که خود را به عنوان تامین کننده گونه‌های پستانداران دریایی دلفیناریوم برج میلاد‌ معرفی می‌کند: ادعا کرده بود که آلفا براثر نارسائی قلبی از دنیا رفته است این در حالی است که کلیپی که از وی در تاریخ 21 آذرماه منتشر شده حاکی از مشکلات عدیده معده این حیوان است.

آندوسکوپی از دلفین تلف شده در 21 آذر

براساس گزارش تصویری که یک تیم درمانی از بخش خصوصی در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرده است 21 آذرماه یک تیم آندوسکوپی حیوانات به همراه یک تیم تخصصی درمانی با انجام فرآیند گاستروسکوپی بر روی این دلفین به مشاهده و نمونه‌برداری تشخیص اولیه اقدام کرده‌اند و از وجود زخم معده در این دلفین خبر داده‌اند.

دلفین بر اثر تغذیه نادرست مرد/آلفا ماهی تیغ دار خورد

علی برادران دامپزشک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به وجود مشکلات متعدد معدوی در دلفین جان باخته گفت: این دلفین در اثر تغذیه نادرست و ابتلا به زخم معده شدید از دنیا رفته است.

وی با اشاره به اینکه این دلفین باید از ماهی‌هایی تغذیه می‌کرد که تیغ ندارند و تاکید کرد: آندوسکوپی آلفا نشان از وجود مشکلات معده دارد که آنهم به دلیل تغذیه با ماهی تیغ‌دار بوده است.

این کارشناس با اشاره به ادعای نمونه خون‌‌گیری از این حیوان اظهار داشت: در کجای دنیا با نمونه خون مشکل نارسائی قلبی مشخص می‌شود.

ادعای دیگر: نامه ای از محیط زیست دریافت نکرده ایم

بعد از قطعیت درباره تخلف این مجموعه، تمامی فعالیت‌های دلفیناریوم برج میلاد تا تعیین علت تلف‌شدن این حیوان و معرفی یک دامپزشک دارای صلاحیت به‌عنوان مسؤول فنی و حضور خود مالک اصلی این مجموعه معلق شده است اما علی اکبر شادمان بهره بردار مجموعه دلفیناریوم مدعی است: به عنوان بهره بردار تاکنون از سازمان محیط زیست نامه‌ای در این خصوص دریافت نکرده‌ام.

کتال محسنی معاون طبیعی محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه ضوابط حاکم به مدیریت چنین مجموعه‌هایی به مدیران دلفیناریوم اعلام شده خاطر نشان کرد: اگر تمکین نکنند، اداره محیط‌ زیست شهر تهران موارد حقوقی را پیگیری می‌کند.

سازمان دامپزشک با توجه به وظایف ذاتی‌اش باید برای فعالیت چنین مجموعه‌های مجوز صادر کند عباسعلی مطلبی رئیس اسبق سازمان دامپزشکی کشور با تائید این مساله گفت: فعالیت چنین مجموعه‌هایی منوط به کسب مجوز از سازمان دامپزشکی است، اینکه ادعا می‌شود دامپزشک بین‌المللی با این مجموعه فعالیت داشته است نیز باید با کسب مجوز این سازمان انجام می‌شد.

به نظر می‌رسد سازمان دامپزشکی با توجه به اینکه دلفیناریوم برج میلاد در قلب پایتخت قرار گرفته و روزانه تبلیغات گسترده‌ای برای فعالیت خود می کند باید برای بهره‌بردرای از این گونه‌های نادر زودتر وارد عمل می‌شد.

بر اساس این گزارش، این مرکز طبق مجوزی که‌ سال ٩٤ از سازمان محیط‌ زیست دریافت کرده، دو دلفین از اوکراین وارد کرده‌ است. یکی از شیرهای دریایی هم در ‌سال ٩٦ به علت کهولت سن تلف شده و سازمان مرکزی محیط‌ زیست مجوز تاکسیدرمی‌ آن را صادر کرده است هنوز علت مرگ آلفا مشخص نیست و پیمانکار تاکنون پاسخ روشنی در این زمینه نداده و مسؤولان نیز اظهار نظرهای متفاوتی می کنند و همچنان مرگ این دلفین در هاله ای از ابهام است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 530487 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟