محکومیت ۴ پزشک متخصص دندان گرد!

به گزارش رکنا ،  محمدعلی اسفنانی اظهار کرد : بازرسان ویژه دانشگاه علوم پزشکی گزارشی در مورد دریافت مبالغی خارج از تعرفه مصوب و دریافت ۶۰۰ میلیون ریال از ۱۲۴ بیمار به شعبه تعزیرات ارسال کردند که برای رسیدگی به شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشت، دارو و درمان تعزیرات حکومتی تهران ارجاع شد.

وی اظهارداشت: شعبه پس از رسیدگی پرونده، تخلف این ۴ پزشک را محرز دانست و آن‌ها را در مجموع به پرداخت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی در حق دولت و استرداد حدود ۷۰۰ میلیون تومان به شکات محکوم کرد.

اسفنانی افزود: علاوه بر محکومیت نقدی، در پرونده این ۴ پزشک متخلف هم این تخلف درج شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران پیش از این درباره دریافت مازاد تعرفه ویزیت پزشکان از بیماران گفته بود: در این زمینه شکایت فراوانی داریم و شکایت‌ها در کمیسیون تعرفه نسبی مطرح و رسیدگی می‌شود.

اسفنانی اظهارداشت: اعضای کمیسیون رسیدگی به این شکایات، از معاونت‌های بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی، بازرسی وزارت بهداشت، معاونت درمان وزارت بهداشت و تعزیرات هستند.

وی گفت: در این کمیسیون شکایت‌ها بررسی می‌شود و اگر تخلف محرز باشد برخورد قانونی انجام و حکم صادر می‌شود.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: شاکیان می‌توانند از طریق سامانه ١٩٠ وزارت بهداشت نیز شکایت خود را مطرح و پیگیری کنند.

اسفنانی خاطرنشان کرد: به هر ترتیب که شکایت اعلام شود، این تخلف قابل رسیدگی است و تعزیرات در این زمینه ورود می‌کند.

تعدادی از مردم طی روز‌های اخیر با تماس تلفنی با ایرنا، از دریافت وجه اضافی ویزیت پزشکان گلایه کرده و خواستار انعکاس این موضوع و رسیدگی مسولان شده اند.

هیات وزیران ۲۰ فروردین امسال به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه و سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین تایید شورای‌عالی بیمه سلامت، تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی را برای سال ۱۳۹۸ ابلاغ کرد.

بر اساس مصوبه هیات وزیران در بخش خصوصی تعرفه ویزیت پزشکان، دندانپزشکان عمومی و دکتری تخصصی در علوم پایه (PHD) پروانه‌دار ۲۷۰ هزار ریال (۲۷ هزار تومان)، تعرفه ویزیت پزشکان، دندان‌پزشکان متخصص و پزشکان عمومی دارای مدرک دکتری تخصصی در علوم پایه ۴۱۰ هزار ریال (۴۱ هزار تومان)، تعرفه ویزیت پزشکان فوق‌تخصص، دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) و متخصص روانپزشکی ۵۲۰ هزار ریال (۵۲ هزار تومان) تعیین شد.

تعرفه پزشکان فوق‌تخصص روانپزشکی و دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) روانپزشکی ۵۹۰ هزار ریال (۵۹ هزار تومان)، تعرفه کارشناس ارشد پروانه‌دار ۲۲۰ هزار ریال (۲۲هزار تومان) و تعرفه خدمات ویزیت کارشناس پروانه‌دار ۱۹۰ هزار ریال (۱۹ هزار تومان) تعیین شد.

مطابق قانون دریافت هر میزان دریافت بیش از میزان مصوب تعرفه از سوی پزشکان تخلف است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده این تخلفات موضوع را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 528167 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟