عکس های خوف انگیز از تجهیزات جنگی گنده لات های تهران / دیگر قمه و قداره بچه بازیست!
حجم ویدیو: 21.66M | مدت زمان ویدیو: 00:03:03

به گزارش رکنا، پلیس تهران در اجرای سومین طرح اقتدار به اراذل مخوفی برخورد که تا دندان مسلح بودند و تجهیزات خاصی برای تبهکاری هایشان داشتند.

تفنگ ها و مهماتی کشف شد که شاید برخی از آن ها را تنها در فیلم های هالیوودی دیده ایم و کمتر کسی آن ها را از نزدیک مشاهده کرده است.

اقتداری 3

اقتداری 3

گونی پر از فشنگ

روز گذشته در حیاط پلیس امنیت عمومی تهران شرورهای دستگیر شده در طرح پلیس تهران که بیشتر آن ها روی صورت و بدن شان جای چاقو و خالکوبی دیده می شد و شرورهایی با سوابق و جرم های مختلف دیده می شدند.

درگوشه دیگری از حیاط پلیس امنیت تهران کشفیات به دست آمده از این اراذل و اوباش قرار داشت که باعث ترس و وحشت می شود.

در این طرح 51 اسلحه و بیش از 11 هزار فشنگ و مهمات و 72 سلاح سرد به دست آمد، فشنگ ها و مهمات داخل گونی سفید رنگی ریخته شده و از خانه یک فروشنده سلاح به دست آمده بود، نگاه ها همه به سمت میز تفنگ ها بود مثل این که برای خرید اسلحه وارد یک فروشگاه اسلحه فروشی شده باشید، انواع گلوله های جنگی و دست ساز و اسلحه های مختلف جنگی و شکاری روی میز گوشه حیاط پلیس امنیت قرار داشت.

photo_2019-12-23_19-37-42 (2)

تاکسی زرد رنگ

در کنار نمایشگاه اسلحه های کشف شده از شرورهای پایتخت یک خودروی تاکسی زرد رنگ نیز دیده می شد که روی در موتور آن ورقه های فلزی مثلث رنگ به هم چسبیده قرار داشت.

ماجرای این خودرو از این قرار است که راننده سمند زرد رنگ که یکی از متهمان سابقه دار است، برای انتقال مشروبات الکلی به تهران از این خودروی مجهز استفاده کرده است.

ماموران پلیس چند روز قبل در مسیر ورودی تهران به یک خودروی سمند زرد رنگ با شیشه های دودی مشکوک شدند و دستور ایست برای راننده صادر کردند اما راننده تصمیم به فرار گرفت و در گام نخست منبع گازوئیلی که در صندوق عقب خودرویش نصب کرده بود، دود سفید و غلیظی را منتشر کرد تا مانند استتار تانک های جنگی از دید ماموران محو شود، با این حال ماموران در یک تعقیب و گریز پلیسی و قبل از این که این متهم نقشه دیگری را اجرا کند خودرویش را متوقف و او را دستگیر کردند.

ماموران پلیس امنیت تهران در بازرسی از خودروی سمند زرد رنگ که مشخص شد راننده اش آن را رنگ کرده است تا شبیه تاکسی باشد مشروبات الکلی زیادی به دست آوردند و با توجه به این که این خودرو مجهز به سیستم دودزا و موتورهای تقویت شده بود، در بخش عقب خودرو یک جعبه فلزی که داخل آن پر از میخ های سه‌پر فلزی بود کشف شد.

photo_2019-12-23_19-37-40

در تحقیقات مشخص شد این متهم برای فرار از دست ماموران با فشار دادن یک دکمه اقدام به باز کردن جعبه میخ های سه‌پر می کند که این پره‌های فلزی باعث پنچر شدن لاستیک خودروی ماموران می شود اما در زمان تعقیب و گریز پلیسی موفق به اجرای نقشه خود نشده است.

این متهم برای این که ردی از خود به جا نگذارد حتی پلاک خودرویش را تغییر داده بود و با یک پلاک سرقتی تاکسی واقعی اقدام به جابه جایی مشروبات الکلی به تهران می کرد.

شرور خط خطی

چندی قبل ماموران پلیس تهران از درگیری شش جوان مست در محدوده قوچ حصار باخبر و خیلی زود برای دستگیری این شرورهای خشن وارد عمل شدند.

ماموران با حضور در صحنه درگیری موفق به دستگیری آن ها شدند و در تحقیقات مشخص شد که این شش جوان در یک باغ اقدام به خوردن مشروبات الکلی کرده و سپس با هم درگیر شده اند.

شش شرور به یک کیوسک پلیس منتقل شده بودند تا تیم پلیسی برای انتقال آن ها به کلانتری در محل حاضر شود که در همین لحظه شش جوان بار دیگر با هم درگیر می شوند و در این درگیری متهمان اقدام به تخریب شیشه های کیوسک کلانتری می کنند و دو تن از آن ها پا به فرار می گذارند.

با توجه به حساسیت موضوع تیمی از ماموران پلیس امنیت عمومی تهران برای دستگیری دو شرور سابقه دار وارد عمل و خیلی زود دو متهم فراری دستگیر می شوند.

گفت وگو با شرور سابقه دار

مهدی 27 ساله که یکی از اراذل و اوباش سابقه دار است ادعا می کند چون دشمن دارد همیشه چاقو همراهش است و دیگر از این دنیای لات بازی خسته شده و می خواهد زندگی عادی داشته باشد.

سابقه داری؟

بله، بارها به زندان رفتم اما مدتی است که دیگر دعوا نمی کنم.

الان به چه جرمی دستگیر شدی؟

دوستانم با هم درگیر شده بودند، من رفتم آن ها را از هم جدا کنم که درگیری پیش آمد و من هم دستگیر شدم.

جای چاقو روی صورتت زیاد است.

دعواست دیگه، هم چاقو می زنی هم می خوری.

چطور در مسیر درگیری و شرارت افتادی؟

آقا ما بچه پایین شهر هستیم، در آن جا جنس جوانان لات بازی است حتی داخل خانواده ها کل کل زیاد است. در آن جا همه جویای نام هستند و می خواهند لاتی کنند به همین خاطر ناخواسته وارد این مسیر شدم.

همیشه چاقو همراهت است؟

دشمن دارم و اگر چاقو همراهم نباشد و به من حمله کنند کتک می خورم، باید همراهم چاقو باشد که بتوانم از خودم دفاع کنم.

چرا دشمن داری؟

همه دنبال معروفیت خودشان هستند و خواه ناخواه با ما درگیر می شوند و دشمنی پیش می آید.

این مسیر آخر و عاقبت دارد؟

نه، آخر و عاقبتی ندارد و آخرش زندان است. خودم هم خسته شدم ومدتی است که دنبال زندگی خودم هستم که باز این اتفاق رخ داد.

فکر نمی کنی در درگیری باعث مرگ کسی شوی؟

دعوا و درگیری این داستان ها را هم دارد.

خانواده ات مخالفتی ندارند؟

مخالف هستند ولی چه کار کنند.

شغل؟

راننده.

سابقه سرقت هم داری؟

نه فقط سابقه شرارت و درگیری دارم.

بنا به این گزارش، متهمان دستگیر شده برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پلیس امنیت تهران قرار دارند.

photo_2019-12-23_19-37-43

تحلیل کارشناس

تاثیر محله ها در شکل گیری هویت های کاذب

دکتر کاظم قجاوند - جامعه شناس و استاد دانشگاه

محیط و منطقه ای که افراد در آن زندگی می کنند، از لحاظ مثبت و منفی و تاثیرات مخرب و مفید قابل بحث و بررسی است. زیرا سکونت به طور مستقیم در شکل گیری ویژگی های شخصیتی افراد تاثیرگذار است .طبق نظریه یادگیری اجتماعی افراد زیادی هستند که عادت های رفتاری ، خلق وخو ، پرخاشگری و نحوه کنترل آن تحت الشعاع محیط زندگی شان قرار دارد.

ارتکاب رفتارهای مجرمانه و حتی برعکس گرایش به معنویت، علم و دانش و رفتارهای اجتماعی و انسانی در محیط اجتماعی شکل می گیرد و در افراد نهادینه می شود. اگر محیط اجتماعی پیرامونی غنی و سرشار از آموزهای مثبت و تاثیرگذار باشد و افراد در محیط غنی از تاثیرات مثبت پرورش یابد قطعا ویژگی های شخصیتی سالم و مثبت در آن ها شکل می گیرد و دغدغه مند تربیت می شوند و اگر محیط و محل زندگی شان مملو از صحنه های خشونت آمیز ، ارعاب، جرم، بی توجهی و بداخلاقی رفتاری نامناسب و مجرمانه باشد با همین ویژگی ها پرورش می یابند و وارد محیط های اجتماعی بزرگ تر می شوند.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، نوجوانان و جوانان بر اساس هویتی که از محل زندگی خود کسب می کنند به یک شناخت و آگاهی از خود، خانواده و دوستان می رسند که متاسفانه در برخی موارد به ویژه در مناطق حاشیه شهرها و فضای بی دفاع شهری شاهد این هستیم که رفتارهای خشونت آمیز و پرخاشگری های اجتماعی موجب ایجاد هویت کاذب در افراد شده و به رفتارهای قلدرانه و قدرت نمایی در محل زندگی خود روی می آورند یا شرایط زندگی در آن محله ها به نحوی است که فرد چاره ای ندارد که همرنگ جماعت آن محله ها شود.

در حقیقت در برخی محله ها شرایط ایجاب می کند که فرد به شکل فرهنگ ضداجتماعی آن منطقه درآید و برای ادامه زندگی در آن محله ها راه و رسم قلدرها و اوباش های آن منطقه را ادامه دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 528137 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟