دستگیری کلاهبرداری که از رمز دوم کارت کارمندان دولت سو استفاده می کرد

به گزارش رکنا، سرهنگ "تورج کاظمی" بیان داشت: بیست و هشتم خرداد ماه امسال مردی 50 ساله ساکن تهران با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای «ناحیه 31 تهران» به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، کارمند یکی از ادارت دولت هستم، چندی پیش، فردی ناشناس با من تماس تلفنی برقرار کرد و خود را مسئول معاون مالی شرکت بیمه معرفی و ادعا کرد: معوقه سالانه ام آماده واریز می باشد و شماره حساب بانکی ام که رمز دوم داشته باشد، را اعلام کنم تا معوقه را واریز کند. در ابتدا قبول نکردم ولی با بیانی که داشت توانست مرا متقاعد کند تا به نزدیکترین دستگاه خودپرداز بروم و برای کارتم رمز دوم بگیرم.

رئیس پلیس فتا بیان داشت: شاکی ادامه داد، همچنین فرد تماس گیرنده از من خواست برای واریز معوقه، باید با استفاده از خود پرداز باید عملیات بانکی دهم، غافل از اینکه وی درحال هدایت من به قسمت انتقال وجه می باشد. در ابتدا رمز دوم کارتم را ساختم و رمز را برایش خواندم، ناگهان متوجه شدم از حسابم مبلغ 220 میلیون ریال برداشت شده است.

این مقام انتظامی ابراز داشت: با گرفتن اظهارات شاکی، تیمی از افسران پلیس، شناسایی هویت و مخفیگاه متهم را در دستور قرار دادند و در تحقیقات پلیسی موفق شدند هویت متهم را که مردی 26 ساله، ساکن حوالی میدان کاج بود شناسایی کنند.

کاظمی با اشاره به اینکه نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و دستور دستگیری وی گرفته شد، ادامه داد: تیمی از ماموران عملیات این پلیس برای دستگیری متهم به مخفیگاه وی اعزام و موفق شدند پس از کنترل تردد عبور و خروج متهم، وی را دستگیر و برای تحقیقات پلیسی به پلیس فتا منتقل کنند.

رئیس پلیس فتا افزود: متهم در بازجوئی های اولیه به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار کرد: با شناسایی برخی از صنوف مشاغل از طریق موتورهای جستجوگر و تارنماهای معرفی مشاغل و بهره گیری از اطلاعات موجود به طور مثال کسب شماره تماس و مشخصات رؤسای بیمارستان ها و مسئولین امور مالی بیمارستان، پرسنل شاغل را شناسایی و پس از تماس با آنها به بهانه واریز اشتباهی وجه و یا پرداخت معوقه، شماره حساب و رمزهای دوم را با ترفندهای مختلفی به دست می آوردم و از حساب هایشان وجوهی را برداشت می کردم، سپس این مبالغ را از چرخه بانکی خارج و یا از طریق پولشویی آن ها را نقد می کردم.

وی اعلام کرد: با اعتراف صریح متهم به جرم ارتکابی، پرونده به همراه متهم و شاکی به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای ارسال شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت تاکید کرد: در اسرع وقت نسبت به فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف برای پیشگیری از سرقت و کلاهبرداری جلوگیری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 526828 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟