گفتگو با متهمی که در حکم جسورانه قاضی تبرئه شد / او در اعتراضات بنزینی بازداشت شده بود

اخبار اختصاصی رکنا - کپی رایت

به گزارش رکنا، روز گذشته خبری مبنی بر تبرئه شدن 2 جوان که در اعتراضات اخیر گرانی بنزین حضور داشتند منتشر شد، این حکم از سوی دادرس بخش چهارباغ در استان البرز صادر و به اجرا در آمد.

در این حکم آمده است رفتار این 2 برادر اخلالی در مبانی اسلام نداشته است و با توجه به اوضاع آن روزها متعارف ارزیابی شده است و هر تجمع اعتراضی منجر به اخلال در نظم و آسایش عمومی نمی‌شود.

محسن محمدی 30 ساله یکی از متهمان این پرونده که راننده تریلی کشنده است پس از صدور این حکم به خبرنگار رکنا در خصوص روز پرهیاهو گفت: آن روز یک بار از تهران به قزوین داشتیم که پس از خالی کردن بارمان برای مسیر بازگشت چند خودرو را در نمایشگاه بین المللی با خودرویمان زدیم و به منطقه کردان رفتیم و پس از ترخیص خودرو در محل قصد رفتن به خانه را داشتیم که متوجه شدیم اتوبان بسته است.

وی افزود: من و برادرم که هر دو راننده خودروهای تریلی هستیم سوار بر خودروهایمان به سمت چارباغ رفته و قصد داشتیم از مسیر مهرشهر به ملارد و شهریار برویم.

پسر جوان ادامه داد: کمی پایین تر از زندان قزلحصار بودیم که در ترافیک گرفتار شدیم و با توجه به اینکه طول و عرض خودروهایمان زیاد است نمی توانستیم حرکت کنیم و حتی به صورت دنده عقب هم قادر به حرکت نبودیم که پس از نزدیک به 3 ساعت که در این بار ترافیکی گرفتار شده بودیم توانستیم کمی به عقب حرکت کرده و با دور زدن در جاده به صورت یک طرفه به مسیر کنار زندان قزلحضار رفته و از آن به جاده فرودگاه رفتیم و توانستیم خودمان را به خانه هایمان برسانیم.

این راننده تریلی گفت: باور کنید در زمان دور زدن آنقدر به خودروهایمان فشار آمد که شیلنگ های باد پشت کشنده پاره شد و به هر سختی بود خودمان را به خانه رساندیم که پس از چند روز از دادگاه برای ما احضاریه آمد.

وی ادامه داد: ابتدا به ما گفته شد که بخاطر بستن خیابان و حضور در اعتراضات مردمی متهم هستیم و 24 ساعت نیز در بازداشت بودیم اما روز دادگاه همه بارنامه و مدارکی که نشان می داد ما در مسیر بازگشت به خانه و بعد از نزدیک به 3 ساعت توانسته بودیم خودمان را از بار ترافیکی خارج کنیم به قاضی ارائه دادیم و توانستیم ثابت کنیم در این اعتراضات بیگناه بوده و نقشی نداشتیم و این حکم برائت نیز از سوی دادگاه صادر شد.

محسن محمدی در خصوص حکم برائت گفت: ما بی گناه بودیم و از روز اول نیز قاضی با توجه به مدارک و تصاویری که پیش رویش قرار دادیم می دانست ما بی گناه هستیم و از حکمی که صادر شد تعجب نکردم و اگر حکمی غیر از آن بود باید شک می کردم که این نشان از آن دارد که قوه قضاییه بدرستی و با دلیل و مدرک حکم می دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 524599 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟