پایان جولان کیف قاپ های خشن در خیابان های تهران

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه احمد نجفی معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقان کیف قاپ خبر داد که با زاغ زنی در صرافی ها قربانیان خود را انتخاب می کردند .

سرهنگ نجفی ، در تشریح این خبر گفت : در اردیبهشت ماه سالجاری زنی با مراجعه به کلانتری 134شهرک غرب اظهار می دارد ، برای خرید دلار به صرافی در میدان کاج مراجعه کردم . زمان برگشت به خانه در خیابان یازدهم شرقی پایین تر از میدان کاج 2 سارق موتور سوار ضمن ضرب و شتم من، کیفم را که حاوی 2 هزار یورو و  200 هزار تومان وجه نقد بود به سرقت بردند.

  همسرم برای دفاع از من با آنها درگیر شد و یکی از سارقان با چاقو همسرم را از ناحیه صورت مجروح کرد .با ثبت شکایت اولیه پرونده به منظور رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفت .

سرهنگ نجفی گفت : با توجه به حساسیت موضوع پرونده از پایگاه دوم پلیس آگاهی به اداره هجدهم ارجاع شد . در گام نخست تحقیقات کارآگاهان به بررسی دوربین های مداربسته موجود در صحنه سرقت و همچنین صرافی محل خرید شاکی می پردازند و یکی ازسارقان که در نقش زاغ زن در داخل صرافی حضور داشته توسط شاکی شناسایی می شود.

با بررسی سوابق موجود در پلیس آگاهی کارآگاهان متوجه می شوند متهم فردی به نام وحید 40ساله و دارای سوابق کیفری متعدد و ساکن در محدوده جنوبی تهران است. کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در منطقه یاخچی آباد شده و در تاریخ 11 آذر ماه طی یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و به اداره هجدهم منتقل کردند.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت افزود : در بازجویی های اولیه متهم منکر هرگونه سرقت شده و اظهار کرد،  برای خرید ارز به آن صرافی مراجعه کرده است .

با توجه به انکار متهم شاکیه به پلیس آگاهی دعوت و طی مواجهه حضوری متهم را به عنوان یکی از سارقین کیف خود شناسایی کرد.

وحید که توسط شاکی مورد شناسایی قرار گرفت به ناچار لب به اعتراف گشود و عنوان داشت:  با همدستم هاشم که 43سال سن دارد و بچه محل هستیم پس از آشنایی  در پارک نقشه سرقت از مشتریان صرافی ها را کشیدیم .

تاکنون 3  فقره سرقت انجام دادیم و در حال حاضر از محل اختفاء وی بی خبر  هستم با توجه به عدم همکاری وحید در شناسایی مخفیگاه هاشم اقدامات پلیسی به منظور دستگیری دومین متهم ادامه یافت و در روز 16آذرماه 98 مخفیگاه متهم شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه هاشم در مخفیگاه خود در نازی آباد دستگیر و به اداره هجدهم انتقال داده شد .

هاشم در ابتدا منکر هرگونه آشنایی و همکاری در سرقت با وحید شد اما با توجه مستندات و مدارک موجود و مواجهه حضوری با همدستش چاره ای جز اعتراف نداشته و به انجام 3 فقره به همراه وحید اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی پایتخت در پایان گفت : ارزش ریالی اموال به سرقت رفته توسط متهمان یک میلیارد و صد میلیون ریال است با توجه به مواجهه متهمان و شکات و شناسایی متهمان توسط مالباختگان و اقرار صریح متهمان به سرقت از شهروندان ، وحید و هاشم با دستور بازپرس شعبه 6دادیاری دادسرای ناحیه 2تهران به منظور انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شکات احتمالی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 524111 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟