دفاعیات عجیب یک قاتل در صحن دادگاه کیفری تهران + عکس

ششم مرداد سال ۹۶ وقوع درگیری خونین در خیابان دلاوران به پلیس مخابره شد.

به گزارش رکنا، مأموران بلافاصله به محل درگیری رفتند و دریافتند درگیری سه پسر با جنایت پایان یافته است و بهزاد 20 ساله از ناحیه گردن زخمی شده است .

بهزاد به بیمارستان منتقل شد اما ساعتی بعد به خاطر شدت خونریزی جان سپرد.

ردیابی عامل جنایت آغاز شده بود که پلیس یکی از متهمان به نام امیر ۲۰ ساله را در حالی که برای خرید شارژ موبایل به یک مغازه در همان حوالی رفته بود ردیابی و بازداشت کرد . ولی تلاش برای ردیابی همدست ۱۷ ساله وی به نام عزیز بی نتیجه ماند و یک هفته بعد روشن شد عزیز به افغانستان گریخته است .

اعتراف به قتل

امیر تحت بازجویی قرار گرفت و به قتل اعتراف کرد. وی گفت : من و عزیز در حال عبور از خیابان بودیم که بهزاد را دیدیم. ما از قبل چند بار با او درگیر شده بودیم . بهزاد به محض اینکه ما را دید شروع به فحاشی کرد و همین موضوع باعث شد تا دعوا بالا بگیرد. بهزاد فحاشی می کرد و آرام نمی شد. من هم که از شنیدن ناسزاهای بهزاد عصبانی شده بودم با چاقویی که همراه داشتم یک ضربه به او زدم.وقتی خون از گردن بهزاد فواره زد شوکه شدم و فرار کردم.من با بهزاد دوست بودم و قصد کشتن او را نداشتم.

به دنبال اعتراف های پسر جوان و بازسازی صحنه جرم وی در شعبه ۱۲ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد .

در دادگاه

در ابتدای جلسه اولیای دم برای امیر حکم قصاص خواستند. پدر داغدار در حالی که اشک می ریخت گفت: من هنوز نمی دانم پسرم چرا کشته شده است. این متهم پسرم را به خاطر ناسزاگویی کشته است و حالا باید قصاص شود. من از قصاص او گذشت نمی کنم.

سپس امیر در جایگاه ویژه ایستاد و برخلاف اعترافات قبلی اش قتل را گردن نگرفت .

وی گفت : قبول دارم آن شب همراه عزیز بودم و با بهزاد درگیر شدم اما من او را با چاقو نزدم .عزیز در آن درگیری چاقو داشت و با چاقو به گردن بهزاد زد. به همین خاطر هم بلافاصله بعد از قتل و با کمک پدر و برادرش به افغانستان فرار کرد و حالا هم پلیس هیچ ردی از او به دست نیاورد است.

وی درباره اعترافات اولیه در پلیس آگاهی گفت : من تحت فشار به قتل اعتراف کرده بودم اما حالا می گویم بی گناهم.

قاضی گفت: شاهدان تو را به عنوان عامل جنایت معرفی کرده‌اند و همان شب هنگامی که قصد خرید شارژ موبایل از یک مغازه را داشتی بازداشت شدی. از طرفی نیز دوربین های مداربسته خیابان تصویر تو را ضبط کرده است حالا چه دفاعی داری ؟

امیر پاسخ داد: من قتل را قبول ندارم و بی گناهم .احتمالاً دوربین‌ها به اشتباه تصویر مرا ضبط کرده اند.

بنابه این گزارش؛ با پایان دفاعیات این متهم، قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521450 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟