زوج بیمار تبریزی از زندان هند به زندان تبریز منتقل شدند

به گزارش رکنا، سفیر ایران در دهلی‌نو گفت: زوج بیمار ایرانی که حدود یک سال و نیم پیش به خاطر استفاده از گذرنامه جعلی در هند زندانی بودند، صبح امروز برای گذراندن دوران محکومیتشان به ایران منتقل شدند.

وی در این باره اظهار داشت: زوج بیمار ایرانی که به اتهام تلاش برای ورود به یک کشور ثالث با استفاده از گذرنامه جعلی توسط مقامات هندی دستگیر، محاکمه و زندانی شده بودند، با تلاش‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد ، وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری برای گذراندن دوران محکومیتشان به ایران منتقل شدند.

چگنی اضافه کرد: این دو نفر با همکاری دوستانه مقامات دولتی و قضایی هند و به منظور گذراندن ادامه مدت محکومیت خود در زندان تبریز و براساس قرارداد انتقال محکومان بین ایران و هند، صبح امروز (چهارشنبه) وارد تهران شده و تحویل مقامات مسؤول شدند.

سفیر ایران عنوان کرد که این دو نفر به چهار سال زندان محکوم شده بودند و بعد از حدود یک سال و اندی با تلاش‌های صورت گرفته امروز (چهارشنبه) تحویل مقامات مسئول شدند تا ادامه دوران محکومیت خود را در ایران بگذرانند.

گفتنی است قاچاق انسان و هرگونه تلاش برای ورود غیرقانونی به هند و یا کشور ثالث مجازات سنگینی به همراه خواهد داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 516087 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟