حجم ویدیو: 68.95M | مدت زمان ویدیو: 00:03:53

باند گروگان گیری

به گزارش گروه حوادث رکنا، روز چهارشنبه نخستین روز آبان امسال بود که مدیر یک شرکت پشت فرمان خودروی لوکسش بود که ناگهان خودروی پژو پرشیا سفید رنگ جلوی راهش را گرفت و پسر جوان با در دست داشتن یک تابلو ایست پلیس از مرد 60 ساله خواست تا در کنار خیابان توقف کند.

این مرد خودروی لکسوسش را در کنار خیابان متوقف کرد و یکی از سرنشینان داخل پرشیا سفید به سراغ او رفت و با نشان دادن چند برگ کاغذ و در حالی که پسر جوان خود را مامور معرفی کرده بود عنوان کرد که حکم جلب این مرد را دارد و از وی خواست تا به آرامی از خودرو پیاده شود و سواربر خودروی آنها شود.

مدیر شرکت شوکه شده بود اما با توجه به مدارک و ظاهر پسر جوان پذیرفت تا همراه آنها به اداره پلیس برود به همین خاطر سوار بر خودروی مردان مامور نما شد، خودروی مردان مرموز شروع به حرکت کرد و به سمت جنوب تهران رفت تا اینکه در کنار یک خودروی ون توقف کرد و مدیر یک شرکت را با چشمانی بسته سوار بر خودروی ون کردند.

خودروی ون شروع به حرکت کرد و بعد از کمتر از نیم ساعت خودرو متوقف شد و آقا مدیر وقتی با چشمان بسته به یک چاه مانندی منتقل شد و تازه فهمید در چنگال آدم‌ربایان بی رحم گرفتار شده است.

تماس آدم رباها با خانواده مدیر یک شرکت

خانواده مدیر شرکت از بی اطلاعی وی نگران بودند و به هرجایی که می توانستند سرکشی کردند و پلیس را در جریان ناپدید شدن این مرد قرار دادند و تیمی از ماموران اداره 11 پلیس آگاهی تهران برای تحقیقات ویژه و ردیابی سرنخی از مرد ناپدید شده وارد عمل شدند.

تجسس‌های پلیسی ادامه داشت که از سوی آدم‌رباها با خانواده مدیر شرکت تماس گرفته شد و مرد ناشناس در ابتدا خواست از ماجرای ربوده شدن پدرشان به پلیس حرفی نزنند و در ادامه خواست تا برای رهایی مرد ربوده شده ۱۵ میلیون دلار و ۱۰ میلیارد تومان پول آماده کنند تا در تماس بعدی قرار ملاقات برای دریافت پول و رهایی مرد گروگان گرفته با آنها هماهنگ کند.

همین تماس کافی بود تا کارآگاهان برای شناسایی آدم‌رباها وارد عمل شوند و در گام نخست به سراغ خانواده مرد ربوده شده رفته و مشخص شد که هیچ کسی با آنها اختلاف و دشمنی ندارد.

باند گروگان گیری

ردیابی های پلیسی

ریابی های پلیسی ادامه داشت و این در حالی بود که آدم رباها در تماس‌های تلفنی، خانواده مرد ربوده شده را تهدید می کردند و مرد ناشناس ادعا می کرد که اگر پای پلیس به ماجرا باز شود مرد 60 ساله را شکنجه می کنند. تهدیدهای آدم‌رباها ادامه داشت و منتظر آماده شدن پول درخواستی بودند که ماموران با تلاش شبانه روزی و اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه گروگانگیران در منطقه احمدآباد مستوفی شدند.

تیم پلیسی با اطمینان از حضور آدم رباها در یک سوله که مرد ربوده شده نیز در آنجا زندانی شده بود عملیات دستگیری را روز چهارشنبه 8 آبان آغاز کردند و در این عملیات 3 مرد گروگانگیر دستگیر و مرد ربوده شده که در یک گودال زندانی شده بود صحیح و سالم نجات پیدا کرد.

افشای گری باند گروگانگیران

کارآگاهان با توجه به شیوه و شگرد ربوده شدن مدیر شرکت پی بردند که رییس باند که مردی 60 ساله است در 3 پرونده دیگر نقش اصلی در آدم ربایی را داشته که همدستانش دستگیر شده اند و این مرد هر بار با تشکیل یک باند دیگر پس از شناسایی طعمه هایش دست به آدم ربایی زده که در 3 پرونده گذشته موفق به دریافت پول و اخاذی از خانواده ها نشده است.

سرکرده باند که طراح و شناسایی سوژه و همدستانش را بر عهده داشته و در زمان دستگیری در چهارمین پرونده آدم ربایی اش با تجهیزات پلیسی در محل زندانی کردن طعمه‌اش دستگیر شده و همه متهمانی که در گذشته دستگیر شده اند نیز این مرد را به عنوان رییس باند معرفی کرده اند.

جالب اینجاست که رییس باند در سناریوی خود را با نام و مشخصات جعلی معرفی کرده که سرنخی از خود به جای نگذارد اما با توجه به مشخصات ظاهری که از این مرد به دست آمده بود مشخص شد مرد 60 ساله در همه آدم ربایی ها حضور داشته و خودش عامل شکنجه گری و زندانی کردن طعمه هایش بوده است.

گفتگو با رییس باند

مرد 60 ساله که از متهمان سابقه دار است سعی دارد خود را بیگناه معرفی کند و ادعا می کند قصد کمک به دوستش را داشته که او فراری شده و خودش دستگیر شده است.

سابقه داری؟

بله، 5 سابقه کیفری دارم.

چه نقشی در باند داشتی؟

من بیگناهم.

پس چرا دستگیر شدی؟

یکی دیگر از دوستانم رییس باند بوده و من بخاطر کمک به او دستگیر شدم.

اعضای باند را چطور وارد کار کردی؟

خودشان با میل خودشان وارد باند شدند.

چقدر پول به دست آوردی؟

دوستم گفت اگر کمکش کنم، 500 میلیون تومان به من می دهد که در حال حاضر او آزاد و فراری است.

در پرونده‌های قبلی هم حضور داشتی؟

نه،

ولی همدستانت که درگذشته دستگیر شدند تو را لو دادند؟

سکوت.

2 عضو باند گروگانگیری

حمید 27 ساله که جوانی لاغر اندام و قد بلند است ادعا می کند که از ماجرای آدم ربایی بی اطلاع بوده و رییس باند آنها را فریب داده و بخاطر سفته هایی که در اختیار داشته مجبور به این کار شده است.

سابقه داری؟

نه.

چرا آدم ربایی کردی؟

من از ماجرای آدم ربایی بی‌اطلاع بودم.

چطور مدیرشرکت را ربودی؟

من در نقش مامور به سراغ طعمه مان رفتم و از قبل رییس باند ادعا کرده بود که از او چک برگشتی دارد و خواست تا ما او را سوار بر خودرویمان کنیم تا کمی بترسد و چکش را نقد کند اما وقتی فهمیدم که همه این داستان ها دروغ بوده و دست به آدم ربایی زدیم از کاری که کردم پشیمان شدم اما راهی جز ادامه کار نداشتم.

چرا؟

رییس باند ابتدا به من 5 میلیون تومان پول قرض داده بود و به خاطر همین از من یک سفته 20 میلیون تومانی گرفته و در این مدت بارها من و خانواده ام را تهدید کرد و مجبور شدم با او همکاری کنم.

چطور با رییس باند آشنا شدی؟

از طریق دوستم که امیر نام دارد.

کی متوجه آدم ربایی شدی؟

بعد از اینکه به منطقه احمد آباد مستوفی رفتیم و رییس باند با خانواده مرد ثروتمند تماس گرفت. باور کنید قصد فراری دادن طعمه مان را داشتم اما دیگر دیر شده بود و پلیس ما را دستگیر کرد.

راننده خودرو

امیر 28 ساله نیز اصرار دارد که از ماجرای آدم ربایی اطلاع نداشته و پس از اینکه مرد ثروتمند را به اسارت گرفتند متوجه نقش مرد هزارچهره شده است.

سابقه داری؟

نه.

چطور با رییس باند آشنا شدی؟

من با ماشین مسافرکشی می کردم که رییس باند در میدان آزادی به عنوان مسافر سوار ماشین شد و در مسیر با او درددل کردم و وقتی فهمید بخاطر پول نزول گرفتار شدم و بدهکارم، ادعا کرد که می تواند کمکم کند و نخستین مرحله از اعتماد سازی 50 میلیون تومان پول به من داد تا بدهکاری ام را بپردازم و این پول را خودش به من نزول داد.

چرا حمید را به او معرفی کردی؟

مرد فریبکار خیلی زود اعتماد مرا جلب کرد و وقتی درباره حمید صحبت کردم خواست تا او را ملاقات کند که در ابتدا 5 میلیون تومان به او و 5 میلیون تومان هم به من داد و در قبال این کار از هر دو نفر ما 2 سفته 20 میلیون تومانی به عنوان ضمانت گرفت و ادعا کرد برای ما کار پیدا کرده است.

می دانستی می خواهی آدم ربایی کنی؟

نه، ما شنیدیم که چک برگشتی دارد و برای ترساندن صاحب چک با توجه به مدارکی که داشت خواست ما در نقش مامور بدهکارش را دستگیر کنیم، بعد از آن متوجه آدم ربایی شدیم.

چرا طعمه تان را رها نکردید؟

باور کنید او با همان سفته ها ما و خانواده هایمان را تهدید کرده بود و نمی توانستیم کاری که از ما خواسته را انجام ندهیم.

بنا به این گزارش، متهم و همدستانش برای تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس پرونده در اختیار ماموران اداره 11 پلیس آگاهی تهران قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 515096 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟