این عروس سیاهپوش آرزوی مردن دارد / کاش مرا می گشتند + عکس

‌​شماری از افراد مظنون به ارتباط با گروه داعش در سه اردوگاه پناهجویان در سوریه نگهداری می‌شوند. این مظنونان در اردوگاه‌های عین عیسی، الهول و الروج زندگی می‌کنند. از زمان سقوط داعش تاکنون حدود ۱۰ هزار جنگجوی عضو این گروه به زندان‌های تحت نظر نیرو‌های کرد انتقال یافتند.

خانواده این جنگجویان در اردوگاه‌هایی نگهداری می‌شوند که اکنون از شهر‌هایی که هم نام آن‌ها هستند پرجمعیت‌تر شده اند. در اردوگاه الهول بیش از ۷۰ هزار نفر زندگی می‌کنند. اکثر این افراد را زنان و کودکانی از ۵۰ کشور مختلف تشکیل می‌دهند. حالا با آغاز عملیات ترکیه در شمال سوریه زندگی این مظنونان متحول شده است و یا ممکن است دستخوش تغییر شود. یکی از تبعات بروز نبرد و درگیری در نزدیکی اردوگاه الهول ایجاد اختلال در شبکه توزیع آب آشامیدنی بوده است.

آینده مظنونان ارتباط با داعش/ از زندگی «مثل سگ» در سوریه تا زندان در اروپا

شبه نظامیان کُرد «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» که کنترل اردوگاه الهول را در دست دارند ادعا می‌کنند که رفتار ساکنان اردوگاه هر روز خشن‌تر می‌شود و آن‌ها با سنگ و چماق به ماموران اردوگاه حمله می‌کنند. به گفته آن‌ها شماری از افراد مظنون به ارتباط با داعش هم تلاش کرده اند از اردوگاه فرار کنند. ویدئو‌هایی نیز از صحنه فرار گروهی از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در همین حال در اردوگاه الروج که کوچکترین اردوگاه در بین سه اردوگاه محسوب می‌شود اوضاع آرام‌تر از الهول است. حدود دو هزار زن و کودک در اردوگاه الروج نگهداری می‌شوند.

یکی از اتباع آلمانی این اردوگاه که نام او «ر» (R) عنوان شده است در مورد حمله ترکیه می‌گوید: «ما هیچ اطلاعاتی نداریم، ماموران می‌گویند که هیچ اتفاقی نیافتاده است.» این تبعه آلمانی دو سال است که در اردوگاه الروج زندگی می‌کند. او شش سال پیش آلمان را به مقصد سوریه ترک کرد. این شهروند آلمانی می‌گوید که ساکنان اردوگاه اخبار عملیات نظامی ترکیه را از شبکه‌های اجتماعی و به صورت اینترنتی دنبال می‌کنند. به گفته وی آن‌ها نگران هستند که در صورت ادامه درگیری‌ها چه بر سرشان خواهد آمد. او تاکید می‌کند که ساکنان اردوگاه امیدوار هستند تا شاهد بهبود شرایط زندگی خود باشند. ساکنان اردوگاه الروج همچنین به یورونیوز اعلام کردند که صدای پرواز هواپیما‌ها و پهپاد‌ها را در آسمان منطقه می‌شنوند.

در حالی که ماموران اردوگاه نگران نزدیک شدن ارتش ترکیه به منطقه هستند ساکنان اردوگاه امیدوارند این اتفاق هر چه زودتر بیافتد تا شاید در شرایط آن‌ها تغییری ایجاد شود.

آینده مظنونان ارتباط با داعش/ از زندگی «مثل سگ» در سوریه تا زندان در اروپا

این شهروند آلمانی می‌گوید: «من بار‌ها گفته ام که بابت کاری که کرده ام متاسفم. من اشتباه کردم. امیدوارم با ورود ترکیه به منطقه ما بتوانیم به کشورمان بازگردیم و در دادگاه محاکمه شویم و فرصتی برای سخن گفتن داشته باشیم. می‌خواهیم نزد خانواده هایمان برگردیم.»

تبعه آلمانی در اردوگاه الروج

در حالی که حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه و خروج نیرو‌های آمریکایی از این منطقه بسیاری از معادلات را به هم زده است، اما فضا در اردوگاه‌های مظنونان ارتباط با داعش متفاوت است. در اردوگاه الروج بسیاری از مظنونان ارتباط با داعش از حمله ترکیه به شمال سوریه هیجان زده شده اند. تبعه آلمانی ساکن این اردوگاه می‌گوید ساکنان الروج به پایان «کابوسی» که در آن گرفتار شده اند امیدوار هستند. او می‌افزاید: «زنان خود را برای سفر آماده می‌کنند، اسباب خود را جمع می‌کنند، خوراکی و نوشیدنی کنار می‌گذارند. امیدوارند بتوانند به زودی به خانه بازگردند.»

این در حالی است که «م»، تبعه فرانسوی در الهول امیدوار نیست. او می‌گوید: «واضح است که آن‌ها ما را پس نخواهند فرستاد. غیر ممکن است. باید قبل از این انجام می‌شد.» او می‌افزاید: «روشن است که دولت فرانسه ما را نمی‌خواهد. آن‌ها باید در باغوز ما را می‌کشتند. در آن صورت بار اضافی بر دوش کسی نبودیم.»

وی در پایان می‌گوید: «من خسته ام. دست آخر حتی اگر به کشورم هم پس فرستاده شوم به زندان خواهم رفت. [با کنایه می‌گوید]چه قدر آینده درخشانی در انتظار من است؟!» برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510891 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟