هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان بعد از برگزاری نخستین جلسه دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال گران نظام اقتصادی مستقر در استان گلستان در جمع خبرنگاران گفت: با اجازه رئیس قوه قضائیه دادگاه ویژه رسیدگی به این پرونده در مرکز استان تشکیل و نخستین جلسه رسیدگی به پرونده پرهام به صورت علنی برگزار شد.

هادی هاشمیان افزود: تاکنون بخشی از اموال منقول و غیرمنقول سه متهم این پرونده توقیف شده و در حال رسیدگی و رصد سایر اموالی که به نام این سه متهم و یا اقوام آن هاست، هستیم و اینکه اموال توقیف شده کفاف پرداخت وجوه شاکیان را می‌دهد یا نه ، باید بررسی شود.

هاشمیان ادامه داد: پرونده ۳۳ هزار صفحه‌ای "پرهام " بیش از سه هزار شاکی دارد که دو هزار و ۵۰۰ نفر آن‌ها گلستانی هستند و سه متهم آن به اتهام اخلال در نظام اقتصادی در زندان به سر می‌برند.

ئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: متهمان این پرونده ۲۶۰ جلدی مرسوم به لیزینگ خودرو شرکت پرهام با این برنامه که می‌توانند خودرو‌های ساخت داخل را چند میلیون پایین‌تر از قیمت بازار به مشتریان تحویل دهند ۲۲۰ میلیارد تومان از شاکیان در استان گلستان و سیستان و بلوچستان پول دریافت کرده‌اند.

هاشمیان افزود: از وقتی مردم متوجه شدند برای این پرونده کیفرخواست صادر شده و پرونده رسیدگی می‌شود تعداد شاکیان افزوده شد و همین موضوع باعث شد روند رسیدگی طولانی‌تر شود.

او با بیان اینکه جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده در روز چهارشنبه این هفته برگزار می‌شود، اضافه کرد: برای همه شاکیان از طریق سامانه ثنا احضاریه فرستاده شده است و دادگاه علنی است، اما الزامی به حضور تمام شاکیان نیست و پیگیری پرونده از طریق وکلا و لوایح کفایت می‌کند.

هاشمیان گفت: با تمام هشدار‌های داده شده و با وجود اینکه هنوز پرونده پرهام آزادشهر در دادگاه باز است شاهد کلاهبرداری دو میلیارد تومانی پیش فروش خودرو در گرگان هستیم که مردم بین ۱۰ میلیون تا ۲۵۰ میلیون تومان برای تحویل گرفتن خودرو در مدت ۶۰ روز بدون ثبت نام به فرد کلاهبردار پول پرداخت کرده‌اند و در روز‌های اخیر تعداد شاکیان این پرونده از ۳۰ نفر به بیش از ۱۰۰ نفر رسیده است و پیش‌بینی می‌کنیم تعداد شاکیان افزایش یابد.

او با بیان این که سوداگران از سادگی و حسن نیت مردم سوء استفاده می‌کنند به مردم توصیه کرد: از اعتبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 506711 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟