نخستین عکس از کودک قربانی سنگ‌نوردی اصفهان / جنجال زیاد، کما و دعا

به گزارش رکنا، مهدی نصر، رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان در خصوص سقوط کودک ۸ ساله از دیواره سنگ نوردی باشگاه ایثار فولادشهر گفت: باشگاه برگزار کننده این مسابقات، بدون هیچ مجوزی از هیئت کوهنوردی استان اصفهان این برنامه را برگزار کرده است.

او عوامل متعددی را در بروز این حادثه دخیل دانست و افزود: در مسابقات نونهالان سرداور باید شخصا ورود پیدا می‌کرده و موارد ایمنی را کنترل می‌کرده که این اتفات نیفتاده است، دیواره سالن سنگ نوردی در حد استاندارد نبوده و برای انجام مسابقات به هیچ عنوان مناسب نبوده است، تشک‌های مسابقات نیز به اندازه کافی و استاندارد نبوده است و در کل ایمنی مسیر صعود رعایت نشده است.

منتظر بالا آمدن ضریب هوشیاری و خارج شدن از وضعیت کما هستیم

او افزود: وزیر ورزش و جوانان دستور ویژه برای رسیدگی به این موضوع را دادند و شب گذشته نیز با پدر آرمان تلفنی صحبت کردند و مدیرکل ورزش و جوانان مرتب در محل حضور دارند.

نصر گفت:در حال حاضر رئیس بیمارستان الزهرا که پزشک معالج "آرمان" است، روند جسمانی و وضعیت را تا حدی نرمال اعلام کرده است و همگی منتظر بالا آمدن ضریب هوشیاری و خارج شدن از وضعیت کما هستیم که امیدواریم با دعا‌هایی که می‌شود این اتفاق رخ دهد.

امکان بهبودی کودک آسیب دیده زیاد است

آرش نجیمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تیم پزشکی متخصص به صورت ۲۴ ساعته روند درمانی پسر بچه هشت ساله را کنترل می‌کنند و بنا بر اعلام پزشک متخصص، با توجه به اینکه سن کودک پایین است امکان بهوبود وی طی ده الی ۱۵ روز آینده وجود دارد.

او ادامه داد: سطح هوشیاری این پسر بچه بین ۴ الی ۶ متغیر است که اگر این عدد روی ۶ ثابت شود، از لحاظ پزشکی قابل قبول است و امکان بالاتر امدن سطح هوشیاری وجود دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: این کودک در جریان سقوط از صخره سنگ نوردی دچار شکستگی جمجمه، خونریزی مغزی، خونریزی داخلی، شکستگی از دوناحیه بدن و آسیب دیدگی طحال شده که دیروز طی عمل جراحی طحال قرار گرفت و هم اکنون همه شرایط تحت کنترل تیم متخصص پزشکی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 505628 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟