در چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان 2 موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر چه گذشت؟

به گزارش رکنا، چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار دقایقی پیش در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی مفسدان و اخلالگران اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه متهم یوسفیان فرزند احمد علی به اتهام مشارکت در اخلال عمده نظام اقتصادی از طریق اخلال پولی به واسطه وصول وجوه کلان و سپرده‌های حقوقی و حیف و میل اموال مردم اظهار کرد: مدت‌ها قبل از آنکه وارد موسسه حافظ شوم تجربه کار در موسسه صابرین را داشتم و به عنوان مدیر ساماندهی در موسسه حافظ به فعالیت می‌پرداختم.

متهم یوسفیان ادامه داد اواخر سال ۹۵ به دعوت مدیران موسسه حافظ که همگی از مدیران سابق موسسه صابرین و بانک مهر اقتصاد بودند وارد موسسه حافظ شدم.

وی با اشاره به مجوز موسسه بیان کرد: قرار شد مجوز فعالیت پس از توافقات نهایی با بانک مرکزی اخذ شود و ابتدا همان حکم بازپرس به من نشان داده شد البته به دلیل آنکه روال کار در صندوق‌های قرض الحسنه به این گونه بود که ابتدا کار خود آغاز و سپس مجوز اخذ می‌شد فکر کردم فعالیت موسسه حافظ هم به همین گونه است.

متهم یوسفیان بیان کرد: از سمت میرزاباقری به من مأموریت راه‌اندازی، تجمیع و ادغام صندوق‌های قرض الحسنه برابر با سیاست‌های موسسه حافظ ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: کار من مدیریت شعب شمال کشور بود و در استان ساری به دنبال صندوق‌های قرض‌الحسنه ورشکسته رفتم با استانداری صحبت کردم و آنها با من موافقت کردند و سپس چند صندوق قرض‌الحسنه برای انجام این کار معرفی شد .

متهم یوسفیان بیان کرد: صندوق پیمان موحدین نکا با ۱۱ هزار مشتری و مبلغ ۱۵ میلیارد تومان منابع، صندوق مهرگان ساری با ۷ هزار مشتری و حدود ۶ میلیارد و نیم بدهی و صندوق فارسیان با ۸۰۰ مشتری به میزان یک میلیارد بدهی برای تجمیع معرفی شدند.

وی تصریح کرد: پس از آنکه ساماندهی صندوق‌ها آغاز شد، میرزاباقری با مدیر صندوق فارسیان قرارداد بست و میزان ۱۰۲ میلیون تومان از پول‌های مشتری این صندوق پرداخت شد.

متهم یوسفیان درباره شعبه موسسه بیان کرد در استان مازندران ۶ شعبه به اسم موسسه حافظ تجهیز شده بودند دو موسسه در ساری یک موسسه در نکا یک موسسه در بهشهر یک موسسه در قائمشهر و یک موسسه در بابلسر از جمله شعبات موسسه حافظ بودند.

وی تصریح کرد: در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه موسسه حافظ در شهر ساری افتتاح و در هفدهم خرداد ماه فعالیت آن غیر مجاز موسسه اعلام شد.

متهم یوسفیان ادامه داد: شعبه خیابان جمهوری ساری حدود ۶۰ مشتری داشت و اطلاعات صندوق فارسیان هم به این شعبه منتقل شده بود پس از اعلام غیر مجازی موسسه حافظ به ما دو ماه فرصت تا صندوق فارسیان با مشتریان آن بازگردانده شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504837 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟