خوشحالی مردم مشهد به خاطر دستگیری یک شیطان

به گزارش رکنا، پژو 405 با سرعت سرسام آوری جاده فریمان را به سمت مشهد طی می کرد و تعدادی هم خودروی پلیس آژیرکشان در پی او بودند. راننده اما توجهی به حضور مأموران نداشت و دیوانه وار در جاده خودنمایی می کرد و هر طور بود می خواست از دام مجریان قانون بگریزد.

جاده فریمان- مشهد نسبتا خلوت بود و به غیر از چند خودروی پلیس و خودروی پژو 405 قاچاقچی فراری همه با سرعت مطمئنه در حال حرکت بودند که صدای شلیک تیر شنیده شد. مأموران که بیم فرار متهمان را داشتند با استفاده از قانون به کارگیری سلاح دست به اسلحه شدند و چند تیر هوایی شلیک کردند.

تعقیب و گریز مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی و قاچاقچیان افیونی ادامه داشت تا اینکه بالأخره خودروی متهمان به دلیل اصابت گلوله به لاستیک های عقب دچار نقص فنی شد. با وجود پارگی لاستیک ها اما مجرمان دست بردار از فرار نبودند و می خواستند هر طور شده جانشان را برداشته و از چنگ قانون بگریزند ولی غافل از اینکه دست تقدیر ساعت 17:30 روز یکشنبه بیست و چهارم شهریور را پایان کار مجرمانه شان رقم زده بود.

با وجود تلاش مجرمانه دو متهم برای فرار از چنگال قانون اما طولی نکشید که خودروهای مأموران در اطراف آن ها حلقه زدند و با نشانه روی اسلحه شان به سمت خودروی دو قاچاقچی از آن ها خواستند تا دست های خود را روی سر بگذارند و از خودرو پیاده شوند.با تلاش مجریان قانون دو مرد جوان که از اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر در کشور بودند قبل از عملی کردن نقشه مرگ بار خود دستگیر و تحت الحفظ به مشهد منتقل شدند.

عملیات دوم در ساعت6عصر

مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر ردزنی میدانی خود را در مورد این پرونده از چندی پیش آغاز کرده و با دستور قاضی دشتی فدکی، جانشین دادسرای انقلاب مرکز استان

خراسان رضوی وارد عمل شده بودند که با تلاش شبانه روزی و اشراف اطلاعاتی توانستند یکی دیگر از پرونده های قاچاق افیونی در حوزه استحفاظی خود را به نتیجه برسانند.

افسران پلیس در حال انتقال خودروی توقیف شده به مقر فرماندهی بودند که عملیاتی دیگر در جاده خواف-مشهد به اجرا درآمد. در عملیات دوم هم مجریان قانون توانستند با اشراف اطلاعاتی و استفاده از اخبار منابع آگاهشان رد یکی از قاچاقچیان افیونی را در نزدیکی مشهد بزنند.

ساعت 18 را نشان می داد و رفته رفته هوا رو به تاریکی می رفت که تیم دوم اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خودروی حامل بار که از قضا آن هم یک دستگاه پژو 405 بود را شناسایی کردند.

راننده این خودرو اما طوری جاده را طی می کرد که کسی به او مشکوک نشود غافل از اینکه دستش رو شده و او هم در فهرست دستگیر شدگان پلیس قرار گرفت. خودروی 405 که تنها یک سرنشین داشت نامحسوس زیر نظر مأموران بود. متهم در رؤیای رسیدن به مشهد و رساندن محموله افیونی خود به دست مشتریانش بود که اخطار ایست پلیس رشته افکارش را پاره کرد.

این مرد جوان که عرصه را بر خود تنگ دید همانند هم کیشانش برای فرار از چنگ قانون پای خود را بر روی پدال گاز فشرد و بر سرعت خودرواش افزود. با توجه به اینکه هوا رو به تاریکی بود و احتمال فرار متهم در بیابان های اطراف جاده وجود داشت سرتیم این عملیات طی هماهنگی قضایی و با استفاده از قانون به کار گیری سلاح به سمت چرخ های این سواری چند تیر شلیک کرد.

خودروی تحت تعقیب پلیس پس از مسافتی کوتاه در کنار جاده متوقف و راننده آن که راهی جز تسلیم شدن نداشت، در برابر ضابطان قضایی به زانو در آمد و این گونه بود که دومین پرونده قاچاق افیونی به نتیجه رسید.

کشف تریاک برای دومین بار از یک خودرو

تیم های عملیاتی این دو پرونده با دستور قاضی دشتی فدکی خودروهای توقیف شده را به مقر فرماندهی خود در مشهد منتقل کردند و تحت بررسی قرار دادند. بازرسی از دو سواری 405 در حالی از سوی پلیس آغاز شد که مأموران هم زمان با آن یک دستگاه کامیونت که پیش تر توقیف و از آن 93 کیلو تریاک به دست آمده بود را برای دومین مرتبه تحت بازرسی قرار دادند.

به گفته جانشین دادسرای انقلاب مرکز استان خراسان رضوی مأموران اداره عملیات ویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در بازرسی از دو دستگاه سواری 405 مقدار 101کیلو حشیش و 165کیلو تریاک کشف کردند.

قاضی دشتی فدکی به بازرسی مجدد خودروی کامیونت اشاره کرد و ادامه داد: این خودرو چندی پیش از سوی مأموران پلیس توقیف و از آن یک محموله 93 کیلویی تریاک کشف شده بود اما روز گذشته راننده این خودروی در اعترافات تازه اش از یک جاساز دیگر خود داخل بدنه کامیونتش پرده برداشت و مأموران با گشودن محفظه تعبیه شده که به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود مقدار 126کیلو تریاک دیگر را کشف و ضبط کردند.

دستگیری مواد فروش مسلح

این مقام قضایی در ادامه با اشاره به دستگیری یکی از ارازل و اوباش منطقه خواجه ربیع مشهد که موجی از خوشحالی را میان شهروندان این منطقه ایجاد کرد، گفت: این فرد که دارای سابقه کیفری از جمله توزیع مواد مخدر است عصر شنبه بیست و سوم شهریور ماه به چنگ مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر افتادو ضابطان قضایی در بازرسی از مخفیگاه او مقادیری مواد افیونی به همراه دو قبضه سلاح جنگی از نوع کلت کمری و وینچستر خشاب دار کشف و ضبط کردند.

جانشین دادسرای انقلاب مرکز استان خراسان رضوی ادامه داد: هم زمان با دستگیری شرور مسلح منطقه خواجه ربیع مشهد چند طرح ضربتی و پاک سازی از سوی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در مناطقی دیگر از شهر همچون هاشمیه، طبرسی شمالی، شهرک شهید رجایی و میدان سپاد اجرا شد که در این عملیات ها 5باب خانه مسکونی که به محل تهیه و توزیع مواد مخدر بدل شده بودند مورد بازرسی قرار گرفتند که مقدار 6 کیلو و 256 گرم شیشه و هروئین کشف و ضبط شد. همچنین در این عملیات ها 17نفر که همگی از عمده فروشان مواد مخدر بودند دستگیر شدند.

قاضی دشتی فدکی در پایان ضمن تقدیر از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی تأکید کرد: امروز دستگاه قضایی و پلیس با همه قوا برای مبارزه با مواد مخدر در میدان حضور دارند و با افرادی که بخواهند دست به تهیه و توزیع مواد مخدر بزنند بدون هیچ مماشاتی برخورد خواهند شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504036 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟