افسوس تلخ پدر سحر خدایاری / صدای دخترم را هرگز نشنیدم !

به گزارش رکنا ،  سحر خدایاری هوادار استقلال Esteghlal که به دلیل خودسوزی بستری شده بود، پس از یک هفته درگذشت. فوت او واکنش‌های زیادی در میان رسانه‌های داخلی و خارجی داشت. هنوز خیلی‌ها از زوایای این ماجرا به طور کامل خبر ندارند و بی شک مسئولان می‌توانند در این باره توضیح روشنی بدهند. گفت‌وگویی با پدر سحر داشتیم و او درباره این ماجرا حرف‌هایی زد و البته از فوتبالی‌ها خواست کاری نکنند برای خارجی‌ها یک فرصت باشد.

آقای خدایاری خیلی از چهره‌های فوتبالی برای دختر شما پست گذاشتند و حمایت کردند. این پست‌ها را دیدید؟

نه من ندیدم. خیلی درگیر کار‌ها و عزای دخترمان و امام حسین (ع) بودیم. اصلاً فضای مجازی را ندیدم. باید در عین حال که از همه تشکر کنم یک درخواست هم داشته باشم. طوری رفتار نکنند که خارجی‌ها از این رفتار‌ها بهره‌برداری کنند و بخواهند به خاطر این اتفاق، انقلاب ما را زیر سؤال ببرند. من راضی نیستم که این اتفاق رخ دهد و بهانه دست خارجی‌ها بیفتد. کلاً نمی‌دانم باید درباره این غم چه بگویم. باید بگویم راضی ام به رضای خدا.

یعنی شما معتقدید خارجی‌ها قصد دارند از این ماجرا به نفع خودشان سوء‌استفاده کنند؟

بله، این موضوع یک موضوع داخلی است و ربطی به رسانه‌های خارجی ندارد. آن‌ها می‌خواهند سوءاستفاده کنند. خارجی‌هایی که نشان می‌دهند ناراحت هستند، حتی از این اتفاقات خوشحال می‌شوند، چون می‌خواهند به نفع خودشان از آن استفاده کنند. از بی‌بی‌سی با من تماس گرفتند که بیا حرف بزن. من اصلاً سؤال‌هایشان را جواب ندادم. گفتم از شما دل‌سوزی نمی‌خواهیم. از رادیو بی‌بی‌سی دل‌سوزی نمی‌خواهیم. ۴۰ سال است که می‌بینم دارید با مملکت ما چه‌کار می‌کنید. این‌ها می‌خواهند انقلاب ما را زیر سؤال ببرند. خواسته ما از ستاره‌ها و چهره‌های نامی این است که طوری رفتار نکنند که آن‌ها بخواهند سوء‌استفاده کنند.

از فوتبالی‌ها کسی با شما تماس گرفت؟

نه هیچ‌کس با ما تماس نگرفته است.

از باشگاه استقلال چطور؟

نه از این باشگاه هم کسی با ما تماسی نگرفت.

توقعی ندارید؟

نه من از هیچ‌کس توقع ندارم که زنگ بزند. یک نکته را باید بگویم درباره دخترم. دختر من شب تاسوعا از دنیا رفت. روز تاسوعا او را به خاک سپردم و عاشورا هم شب اول قبر دخترم است. این چه معنایی دارد؟ چنین سعادتی نصیب دختر من شده است. این سعادت نصیب هر کسی نمی‌شود.

دختر من خیلی دختر مظلومی بود. حالا یک سادگی کرد. نباید این اتفاق می‌افتاد. نمی‌دانم چه شد او تصمیم گرفت خودش را آتش بزند. دختر من عاشق فوتبال بود. او موقع تماشای فوتبال صلوات می‌فرستاد. دختر من معتقد بود. بدون تسبیح فوتبال نگاه نمی‌کرد. بعضی‌ها درباره دخترم حرف‌هایی می‌زنند، ولی من او را خوب می‌شناختم. دختر من اراذل و اوباش نبود. یک دختر ساده بود.

قطعاً خیلی هم به فوتبال علاقه داشت که این کار را کرد.

بله، دخترم عاشق فوتبال بود. هر وقت استقلال بازی داشت، پای تلویزیون می‌نشست و تسبیح می‌انداخت. خیلی وقت‌ها گریه می‌کرد. برای پیروز شدن استقلال ۹۰ دقیقه صلوات می‌فرستاد.

شما موافق بودید به ورزشگاه برود؟ اصلاً در جریان بودید این کار را می‌کرد؟

دخترم می‌دانست من با استادیوم رفتنش خیلی مخالف هستم به خاطر همین مخفیانه این کار را می‌کرد. گاهی به خواهرش می‌گفت که می‌خواهد به استادیوم برود. یعنی ما در جریان نبودیم و قایمکی این کار را می‌کرد. من اگر می‌دانستم به ورزشگاه می‌رود هرگز اجازه نمی‌دادم این کار را انجام دهد.

اینکه دادگاه ۶ ماه برای حبس او رأی داده بود، صحت دارد؟

نه اصلاً چنین موضوعی نبوده که علیه دخترم ۶ ماه رأی حبس داده باشند.

دلیل خودکشی چه بود؟ چرا خودسوزی کرده؟

ما دنبالش هستیم که بدانیم چرا دست به این کار زده است. نشد با دخترم حرف بزنم. او به خاطر میزان سوختگی دیگر توان حرف زدن نداشت. اگر می‌توانست حرف بزند حتماً می‌فهمیدم. واقعاً نمی‌دانیم چرا دخترم دست به چنین کاری زد و خودش را به آتش کشید.

تصویری هم از دخترتان روی تخت بیمارستان منتشر شد که الان در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

واقعاً؟ من از شما می‌شنوم.

موافق بودید این تصویر منتشر شود؟

موافق که نبودیم و نمی‌دانیم چه کسی این کار را کرده است.

از قول شما خواندیم که دخترتان قبلاً هم خودکشی کرده است. حقیقت داشت؟

بله، دختر من کمی اختلال اعصاب و روان داشت. متأسفانه قبلاً هم به شکل دیگری می‌خواست خودکشی کند که البته نگذاشتیم این اتفاق بیفتد.

الان فوتبالی‌ها قول و قرار گذاشته‌اند به خاطر دختر شما به ورزشگاه نروند. شما موافق هستید؟

نه من موافق نیستم. بروند ورزشگاه بازی‌شان را ببینند. ورزشکاران به ورزشگاه بروند و کارشان را انجام دهند. ما کاری به ورزش Sport کردن آن‌ها نداریم.

می‌دانیم شرایط سخت است. حال همسرتان بهتر شده؟

در غم سوگواری امام حسین (ع) این غم سراغ ما آمده است. از دست دادن دخترم مقابل شهادت امام حسین (ع) چیزی نیست. غم دخترم مقابل غم از دست دادن حسین سنگین‎‌تر نیست. روز تاسوعا و عاشورا این اتفاقات افتاد. این خودش خیلی عجیب است که سرنوشت دختر من هم با این دو روز گره خورد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع : خبر ورزشی

کدخبر: 502833 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟