مسعود و دانیال را می شناسید ؟ آنها محله فلاح و امام زاده حسن را ناامن کرده بودند

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس Police آگاهی ، از دستگیری باند زورگیری خبر داد که پس از مشاهده رمز عابربانک مالباختگان در پای دستگاه های خودپرداز ، اقدام به زورگیری و سرقت Stealing کارت عابربانک و اموال با ارزش قربانیان می کردند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی در تشریح خبر گفت : در تاریخ اول مهرماه سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری 161 ابوذر اعلام داشت ، مرد جوانی با دردست داشتن چاقو به من حمله ور شد و با تهدید و ایجاد ضربات به پشت سرم کارت عابربانک ، گواهینامه ، کارت ملی و مبلغ 300 هزارتومان وجه نقد من را به سرقت برده اند ، بعدا متوجه شدم سارقان با استفاده از عابربانک اقدام به خرید ، به مبلغ 12 میلیون تومان نموده اند.

پرونده مقدماتی با موضوع سرقت زورگیری ، به جهت رسیدگی تخصصی حسب دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم قرار گرفت.

در گام نخست کارآگاهان به سراغ دوربین های مداربسته محل های خرید و استفاده از کارت عابربانک مسروقه رفتند ، که مشخص شد سارقین با استفاده از کارت عابر بانک مسروقه اقدام به خرید یک دستگاه گوشی موبایل نموده اند که ضمن تحقیق از فروشنده و فاکتورهای صادر شده فردی به نام "محسن" 28 ساله شناسایی و به پایگاه هشتم احضار شد.

در اظهارات خود عنوان نمود گوشی خریداری شده در اختیار فردی بنام "دانیال" 25 ساله می باشد که تصویر بدست آمده از وی به روئیت شاکی پرونده رسید و مالباخته دانیال را به عنوان یکی از سارقین خود شناسایی نمود .

با توجه به سرنخ های به دست آمده کارآگاهان موفق به شناسایی پاتوق وی در خیابان امام زاده حسن و همچنین فردی به نام مسعود شدند که به همراه دانیال به صورت گسترده مبادرت به زورگیری و سرقت های خشن از شهروندان می نمودند .

در ادامه به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران جهت دستگیری متهمین اقدام و در یکم مرداد سال جاری طی یک عملیات غافلگیرانه و به طور همزمان دانیال در پاتوق خود در قهوه خانه ای در خیابان امامزاده حسن و مسعود در خیابان فلاح دستگیر شدند.

سرهنگ عزیز خانی در ادامه افزود : متهمین پس از انتقال به پایگاه هشتم به بزه انتسابی اعتراف کرده و اعلام داشتند تا کنون اقدام به 30 فقره سرقت از شهروندان بدین شیوه نموده اند.

دانیال در تشریح شگرد و شیوه سرقت از شهروندان اظهار داشت من و مسعود با مراجعه به بانک ها ابتدا به افرادی که کنار دستگاه خودپرداز در حال انجام عملیات بانکی بودند نزدیک شده و شماره رمز آن ها را روئیت کرده و سپس با تعقیب وی در فرصت مناسب اقدام به زورگیری و سرقت کارت عابربانک و سایر اموال با ارزش مالباخته می نمودیم.

در ادامه اقدامات تکمیلی پرونده کلیه مالباختگان به پایگاه هشتم دعوت و طی مواجهه حضوری 25 نفر از آنان صراحتا متهمان را به عنوان سارق اموال خود شناسایی نمودند.

سرهنگ کارآگاه عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی ضمن اعلام این خبر، با توجه به اعتراف صریح سارقان به بزه انتسابی متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران جهت انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرائم احتمالی و بررسی سوابق کیفری در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ می باشند.

سرهنگ کارآگاه عزیزخانی در پایان اشاره کرد : شهروندان با رعایت حریم شخصی و حفظ فاصله استاندارد در هنگام انجام عملیات بانکی (دستگاه خودپرداز ATM) از وقوع حوادثی از این دست پیشگیری نمایند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 502827 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟