به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از مهرماه سال ۹۶ به دنبال شکایت رئیس یک شرکت خصوصی به نام سامان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

در بررسی های پلیسی روشن شد 4مرد جوان که خودشان را مامور پلیس آگاهی معرفی کرده بودند رییس شرکت را ربوده و در ازای آزادی است ۵۰۰ هزار دلار پول خواسته بودند که سامان با تیزهوشی و به بهانه پرداخت پول آنها را به شرکت کشانده و با اشاره کارمندان را از ماجرا مطلع کرده بود که آنها پلیس را با خبر کردند و ماجرای اخاذی لو رفت.

رییس شرکت در تشریح شکایت خود به ماموران گفت:  صاحب یک شرکت خصوصی هستم و وضع مالی خوبی دارم .به سفر خارج از کشور رفته بودم.دیروز وقتی از سفر بازگشتم در فرودگاه امام چند مرد ناشناس راهم را بستند و خودشان را مامور پلیس آگاهی معرفی کردند.

آنها گفتند به خاطر فرار مالیاتی و پولشویی متهم هستم و دستور جلب مرا دارند. آنها به زور مرا سوار یک ماشین کردند و در ازای آزادی من ۵۰۰ هزار دلار پول خواستند .با این پیشنهاد فهمیدم در تله ماموران قلابی گرفتار شده ام. من به آنها گفتم ۵۰۰ هزار دلار ندارم .به همین خاطرآنها حدود ۴ ساعت مرا در خیابان های تهران گرداندند.

وی ادامه داد: من با آنها صحبت کردم و گفتم چنین پولی را ندارم تا اینکه موافقت کردند در ازای پرداخت ۵۰ هزار دلار مرا آزاد کنند . به آنها گفتم این مبلغ همراهم نیست  . این پول در گاوصندوق شرکت است که برای برداشت آن باید با هم به شرکت برویم تا آن را از حسابداری تحویل بگیرم.

شاکی گفت: وقتی به شرکت رفتیم به حسابداری دستور دادم تا مبلغ ۵۰ هزار دلار را بپردازد .من با اشاره به کارمندانم فهماندم که در تله گرفتار شده ام. همان موقع آنها پلیس را خبر کردند و چهار مأمور قلابی بازداشت شدند.

با این شکایت پلیس به بازجویی از متهمان پرداخت و روشن شد نقشه اخاذی را یکی از کارمندان شرکت سامان به نام فرهاد کشیده بود.

به این ترتیب فرهاد نیز ردیابی و بازداشت شد .

وی گفت : می دانستم رئیس شرکت روزانه گردش حساب چند میلیاردی دارد. به همین خاطر با هم دستی چهار نفر از دوستانم تصمیم گرفتیم تا از اخاذی کنیم.با اعتراف های فرهاد برای پنج متهم کیفرخواست صادر و پرونده آنها برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد .آنها دیروز در حالی از خود دفاع کردند که پیشتر رضایت شاکی را گرفته و همگی با قرار وثیقه آزاد بودند.

وقتی فرهاد در جایگاه ویژه ایستاد گفت: من کارمند شرکت بودم و از وضعیت مالی رییس شرکت مطلع بودم. به همین خاطر از دوستانم کمک خواستم.اما ما قبل از اینکه پولی به دست ما برسد دستگیر شدیم. من اتهام آدم ربایی را هم قبول ندارم.

سایر متهمان نیز جرم آدم ربایی را انکار کردند و گفتند از اخاذی چیزی نصیب شان نشده است. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 500558 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟