به گزارش رکنا ، سرهنگ "حسین ترکیان سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان اصفهان در پی شکایت تعدادی از شهروندان اصفهانی مبنی بر دستبرد به منازل آن‌ها موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: در این خصوص تحقیقات گسترده‌ای توسط کارآهان انجام گرفت و سرانجام با بررسی‌های علمی و تخصصی ویژه، هویت یک زن و مرد که در این سرقت‌ها دست داشتند به دست آمد.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان، گفت: با شناسایی هویت سارقان، کارآگاهان در یک عملیات ضربتی هر ۲ نفر را طی هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کردند.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه سارقان با هم زن و شوهر هستند، اظهار داشت: این زوج تاکنون به ۱۱ مورد سرقت از منازل مردم اعتراف کردند که ارزش سرقت‌های صورت گرفته توسط آنان از سوی کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد اعلام شده است.

این مقام انتظامی درخصوص نحوه سرقت توسط متهمان، گفت: این افراد پس از زیر نظر گرفتن افراد متمول به محض خروج آنان از منازل خود با شگردی خاص وارد آن شده و سپس وجوه نقد، طلاجات و سکه‌های موجود را به سرقت می‌بردند.

سرهنگ ترکیان اظهار داشت: بسیاری از افراد به جای نگهداری وجوه نقد، طلاجات و سکه‌ها در صندوق امانات بانک‌ها آن‌ها را در منازل خود و بدون هیچ گونه حفاظی و حتی در کمد لباس یا میز آرایش منزل خود قرار می‌دهند که همین امر باعث می‌شود سارقان به راحتی آن را پیدا و به سرقت ببرند.

مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خروج از منزل تمام راه‌های ورودی به منزل خود را مسدود کرده و روی در‌ها و پنجره‌ها نرده و حفاظ نصب کنند و به یکی از همسایگان مورد اطمینان خود خالی بودن منزل را اطلاع دهند تا در صورت هرگونه مورد مشکوک موضوع را به پلیس اطلاع دهند همچنین هنگام رفتن به مسافرت اطراف منزل را زیر نظر گرفته و در صورت وجود افراد و حرکات مشکوک موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 500296 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟