پایان تلخ مستی در مهمانی مختلط دختران و پسران مشهدی

به گزارش رکنا، عقربه های ساعت به نیمه شب نزدیک می شد اما هنوز ماجرای جشن تولد در بولوار شاهنامه 73 ادامه داشت. تعدادی از دختران و پسران جوان در جشنی پارتی گونه دور هم جمع شده بودند تا چاقو را از کیک تولد عبور دهند! در این میان برخی از دختران جوان از ترس دیر رسیدن به منزل و بازخواست شدن توسط خانواده، از دوست پسرانشان خواستند تا آن ها را به منزل برسانند. دقایقی بعد دو دختر جوان به همراه سه پسر سوار بر یک دستگاه پژو 206 در حالی وارد بولوار شاهنامه شدند که راننده 22 ساله آن با ویراژهای خطرناک و کشیدن ترمز دستی، شبی ترسناک را در بولوار به وجود آورد و حرکات لایی کشی و ترمزهای ناگهانی خودرو، همه رانندگان عبوری را به وحشت انداخت.

راننده مست همه خیابان را به هم ریخت

رانندگان خودروها از ترس تصادف به سمت چپ و راست منحرف می شدند و برخی نیز به شانه خاکی جاده می افتادند اما راننده 206 که به خاطر مصرف مشروبات الکلی، سعی داشت به خودنمایی خیابانی بپردازد همچنان به حرکات وحشتناک خود ادامه می داد تا این که راننده یک دستگاه پراید که خانواده اش سرنشین آن بودند برای جلوگیری از تصادفی هولناک، روی ترمز کوبید و در نزدیکی پژو 206 متوقف شد. در این هنگام «جواد» راننده 22 ساله 206 در حالی که بوی تند مشروب از دهانش بیرون می زد از خودرو پیاده شد و با مشتی محکم به شیشه پراید کوبید! ولی باز هم قانع نشد و از این که پراید در کنار او متوقف شده بود بسیار خشمگین به نظر می رسید. او سپس به طرف خودرواش رفت و با برداشتن کاردی از درون خودرو، دوباره به سوی راننده پراید حمله ور شد.

راننده و خانواده اش از شدت ترس، داخل پراید میخکوب شده بودند و با چشمانی وحشت زده به راننده 22 ساله می نگریستند که تیغه کارد را بالا برده بود در این لحظه یکی از دوستان راننده 206 که «اکبر-الف» نام داشت بلافاصله از خودرو پیاده شد تا جواد را از فرود آوردن ضربه مرگبار منصرف کند! این جوان 21 ساله متاهل خودش را مقابل جواد قرار داد تا کارد را از او بگیرد ولی آن جوان مست در همان حالت تیغه کارد را به حالت کلنگی فرود آورد ولی تیغه کارد بر گردن دوستش نشست و شاهرگ او را برید!

خون از پیکر «اکبر-الف» فواره زد و راننده پراید که از این معرکه هولناک جان سالم به در برده بود، پشت فرمان خودرو نشست و آن جا را ترک کرد. سرنشینان پژو 206 با دیدن این صحنه خونین، بلافاصله به سوی دوستشان دویدند و پیکر غرق در خون او را به داخل 206 کشیدند. چند دقیقه بعد خودرو 206 وارد محوطه بیمارستان طالقانی مشهد شد. آن ها پیکر بی رمق جوان 21 ساله را روی برانکار گذاشتند و به داخل اورژانس بردند. کادر درمانی با مشاهده وضعیت وخیم جوان مجروح او را به اتاق احیا بردند تا او را نجات دهند اما دیگر دیر شده بود و «اکبر-الف» بر اثر عوارض ناشی از اصابت کارد و بریده شدن شاهرگ، جان سپرد. در همین حال دوستان مقتول با دیگر افرادی که هنوز در جشن تولد حضور داشتند تماس گرفتند و ماجرای هولناک نیمه شب را برای آن ها بازگو کردند.

در این هنگام چند نفر دیگر از شرکت کنندگان در جشن تولد سوار بر یک دستگاه پراید عازم بیمارستان طالقانی شدند تا از وضعیت دوستشان باخبر شوند اما زمانی که فهمیدند «اکبر-الف» دیگر نفس نمی کشد و تلاش کادر درمانی به نتیجه نرسیده است همه آن ها سوار بر 206 و پراید به صورت دنده عقب راه فرار را در پیش گرفتند و از بیمارستان گریختند! «جواد-الف» (راننده 206) به همراه یکی از دوستانش به سوی بولوار چمن گریخت و دیگران دو دختر را به کوی سجادیه مشهد بردند! و سپس در حالی که کیک تولد رنگ خون به خود گرفته بود، هر کدام به منزلشان رفتند. از سوی دیگر دوست «جواد-الف» در مسیر پیاده شد و جواد به تنهایی به سمت منزلشان حرکت کرد اما به خاطر نگرانی و اضطرابی که سراسر وجودش را فراگرفته بود در بین راه با یک دستگاه خودروی دیگر تصادف کرد!

دقایقی بعد نیروهای پلیس راهنمایی با حضور در محل تصادف، بوی تند مشروب را احساس کردند که هنوز از دهان راننده 206 بیرون می زد به همین دلیل مراتب را به نیروهای کلانتری مصلای مشهد اطلاع دادند. چند دقیقه بعد وقتی ماموران انتظامی به محل تصادف رسیدند خون های داخل خودروی 206، را مشاهده کردند و به راننده جوان مشکوک شدند بنابراین آن ها با دستور سرهنگ «آقابیگی» (فرمانده انتظامی مشهد) خودرو را به پارکینگ انتقال دادند و جوان 22 ساله را نیز برای کشف حقیقت به بازداشتگاه کلانتری سپردند.

از سوی دیگر با گزارش مرگ جوان 21 ساله به کلانتری الهیه مشهد، ماموران انتظامی با صدور دستوری از سوی سرهنگ توفیق حاجی زاده (رئیس کلانتری الهیه) بلافاصله در مرکز درمانی حضور یافتند و ماجرای این جنایت هولناک را به قاضی ویژه قتل عمد اعلام کردند. عقربه های ساعت حدود 2 بامداد را نشانه رفته بودند که قاضی کاظم میرزایی به همراه گروهی از کارآگاهان زبده اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی عازم بیمارستان طالقانی شدند و به تحقیق در این باره پرداختند.

بررسی های مقدماتی حاکی از فرار سرنشینان پراید و خودرو 206 بود که پیکر خون آلود «اکبر-الف» را به مرکز درمانی برده بودند بنابراین با دستور قاضی شعبه 211 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بلافاصله عملیات پلیس برای ردیابی شماره پلاک های دو خودرو آغاز شد تا این که سرنخ یکی از شماره های انتظامی، مقام قضایی و کارآگاهان را به سوی کوی طلاب مشهد کشاند جایی که مالک یکی از خودروها در آن منطقه سکونت داشت. قاضی میرزایی ساعتی بعد در کلانتری میرزاکوچک خان مشهد استقرار یافت و دستور داد کارآگاهان با خانواده مقتول تماس بگیرند!

پدر «اکبر-الف» وقتی در جریان مرگ فرزندش قرار گرفت دیگر گریه امانش نمی داد تا درباره او سخنی بگوید از سوی دیگر نیز فرصت طلایی برای شناسایی عامل یا عاملان جنایت از دست می رفت بالاخره پدر مقتول بیان کرد که پسرم به منزل نامزدش رفته بود! اما وقتی گروهی از کارآگاهان به منزل نامزد وی رفتند مشخص شد که نامزد او نیز از وی بی خبر است! بنابراین شیوه عملیات با دستور مقام قضایی تغییر کرد و در حالی که سپیده صبح شهر را روشن کرده بود، دوباره سررشته این عملیات به بیمارستان طالقانی کشیده شد. آن جا بود که در دفتر اورژانس نام «پ» (یکی از دوستان مقتول که همراه وی بود) به چشم خورد. با این سرنخ بلافاصله کارآگاهان «پ» را که در جشن تولد حضور داشت دستگیر کردند و در ادامه به کوی سجادیه رفتند و با راهنمایی «پ» دو دختر را نیز مورد بازجویی قرار دادند. در نهایت مشخص شد عامل اصلی درگیری جوان 22 ساله ای به نام «جواد-الف» بوده است!

 هنوز عملیات دستگیری عوامل مرتبط با این جنایت هولناک ادامه داشت که نام متهم فراری به کلیه مراکز انتظامی اعلام و مشخص شد این فرد توسط نیروهای کلانتری مصلای مشهد به اتهام شرب خمر و همچنین خون آلود بودن خودرو دستگیر شده و برای تعیین تکلیف به مجتمع قضایی ناحیه 7 مشهد انتقال یافته است.

دقایقی بعد با هماهنگی قضایی و به دستور سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی آگاهی) گروهی از کارآگاهان عازم دادسرا شدند و متهم به قتل را از بازداشتگاه دادسرا به پلیس آگاهی انتقال دادند. در حالی که عقربه های ساعت به ظهر روز گذشته نزدیک می شد و هنوز عملیات به پایان نرسیده بود، قاضی کاظم میرزایی به بازجویی های تخصصی از «جواد-الف» پرداخت. او که دیگر راه گریزی نداشت به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و این گونه این پرونده جنایی بعد از حدود 12 ساعت تلاش قاضی ویژه قتل عمد و کارآگاهان اداره جنایی به نتیجه رسید.

بنابراین گزارش با دستور مقام قضایی، متهمان این جنایت در اختیار سرگرد «وحید حمیدفر» (افسر پرونده) قرار گرفتند تا بررسی های بیشتری در این باره صورت گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

سجادپور

کدخبر: 498885 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟