به گزارش رکنا، چند روز قبل مأموران پلیس با به صدا درآمدن آژیر امنیتی یکی از طلافروشی‌های کرج که به سیستم «مها» وصل بود بلافاصله راهی محل شده و یک دختر و پسر جوان را دستگیر کردند. صاحب طلافروشی به مأموران گفت: دقایقی قبل این دختر و پسر وارد مغازه‌ام شدند و قصد خرید طلا داشتند اما در همین موقع یکی از مغازه داران که در همسایگی ما است تماس گرفت و گفت این دختر و پسر از یک خودروی سوناتا پیاده شدند که سه مرد نقابدار همراه شان داخل خودرو منتظر هستند احتمال دارد نقشه سرقت از طلافروشی را در سر داشته باشند.

فرار عجیب 3 سرنشین سوناتا

مرد طلافروش در ادامه گفت: بعد از این تماس بلافاصله سیستم امنیتی متصل به اداره پلیس را فعال و درخواست کمک کردم. این در حالی بود که سه سرنشین خودروی سوناتا با دیدن مأموران فرار کردند. بعد از انتقال دختر و پسر جوان به اداره آگاهی راز یک گروگانگیری نیز فاش شد.

پسر جوان که بابک نام داشت به مأموران گفت: این دختر و سه مرد همدستش مرا گروگان گرفته بودند. آنها با تهدید اسلحه و چاقو مرا وادار کردند که همراه این دختر به طلافروشی بروم و برایشان سکه و طلا بخرم.

بابک در ادامه گفت: من دو تا مغازه دارم و وضع مالی‌ام خوب است چندی قبل در خیابان با سحر آشنا شدم تا اینکه او یک شب مرا به خانه‌اش در هشتگرد دعوت کرد من هم به آنجا رفتم اما به محض ورود سه مرد جوان از داخل اتاقی بیرون آمدند و بعد از کتک زدن من و تهدید اسلحه کارت عابربانکم و رمزش را خواستند که من مقاومت کردم اما آنها تهدیدم کردند که اگر پولی ندهم مرا می‌کشند.

سحر دست از سرم برنمی داشت

حدود 30 میلیون تومان در کارتم پول بود بالاخره قرار شد خودم با سحر به طلافروشی بروم و سکه بخرم و به سحر بدهم تا دست از سرم بردارند. روز حادثه با خودروی من به طلافروشی رفتیم.

من و سحر پیاده شدیم تا به مغازه برویم اما همدستانش در خودرو ماندند. در ادامه تحقیقات سحر اعتراف کرد که با یکی از متهمان به‌نام سیامک دوست بوده و از طریق وی با دو متهم دیگر آشنا شده بود. اما بعد از آشنایی با بابک و طراحی سناریوی سرقت و اخاذی از وی در هشتگرد برای یک شب خانه‌ای اجاره کردیم تا او را به آنجا بکشانیم. بدین ترتیب کارآگاهان پلیس آگاهی کرج ردیابی‌ها برای دستگیری سه متهم فراری را آغاز کرده و چند روز بعد نیز خودروی سوناتا را در محدوده قلعه حسن خان پیدا کردند. سرانجام دو روز قبل یکی دیگر از متهمان در اصفهان شناسایی و دستگیر شد. اما هنوز دو متهم دیگر پرونده متواری بوده وتحت تعقیب پلیس قرار دارند.

سرهنگ نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان این خبر گفت: از متهمان یک قبضه سلاح گرم کشف شده است. دو متهم دستگیر شده‌ دارای سابقه سرقت هستند. تلاش برای دستگیری دو متهم فراری همچنان ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 498671 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟