این عکس یادگاری مرد پلید را لو داد / در زنجان فاش شد

به گزارش رکنا، سید رضا مدنی امروز  اظهار کرد: برخورد با متخلفان حوزه محیط زیست که در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر خود می‌کنند، در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه سال گذشته پیش از انتشار یک عکس که در فضای مجازی تصویر که در آن شکارچی همراه با چند قبضه سلاح و کبک شکار شده به دست محیط زیست شهرستان خدابنده رسید، گفت: پس از دریافت این عکس‌ها اداره محیط زیست شهرستان خدابنده بلافاصله تحقیقات خود را در مورد شناسایی این شکارچی آغاز کرد.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده محل زندگی فرد متخلف و همچنین اطلاعات شخصی وی شناسایی و پس از کسب اطلاعات لازم از این شخص شکایت شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه فرد متخلف فاقد هرگونه مجوز برای شکار بوده است، افزود: با شکایت محیط زیست دادگاه تشکیل و شکارچی محکوم به پرداخت جریمه شد.

وی با اشاره به اینکه محکوم به رأی دادگاه اعتراض کرد، ادامه داد: با این وجود در دادگاه تجدید نظر نیز با توجه به اطلاعات کامل محیط زیست محکومیت وی تایید و مبلغ ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان جریمه برای این شکارچی در نظر گرفته شد.

*رصد متخلفان در فضای مجازی

مدنی با اشاره به اینکه اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده به صورت مستمر فضای مجازی را رصد کرده و هرگونه تصاویر مربوط به شکار و یا تخلف و تخریب محیط زیست را بررسی می‌کند، گفت: در سال گذشته چندین پرونده در این زمینه وجود داشت که با همکاری پلیس فتا با متخلفان این حوزه برخورد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ یک مورد تصویر انتشار یافته از شکار ۱۲ قطعه کبک و یک قبضه سلاح بدون تصویر شکارچی در فضای مجازی منتشر شد، عنوان کرد: با همکاری پلیس فتا این شکارچی شناسایی شد و با توجه به تخلفات انجام شده از وی شکایت و محکوم شد.

وی افزود: همچنین سال گذشته در یکی از کانال‌ها در فضای مجازی مطلبی در مورد آزادسازی گرگ‌ها توسط محیط زیست منتشر شد که از مدیر کانال مذکور به جرم نشر اکاذیب شکایت شده که پرونده در دست بررسی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟