فیلم نجات مرد کوهنورد در ارتفاعات صعب‌العبور علم‌کوه+ فیلم
حجم ویدیو: 8.13M | مدت زمان ویدیو: 00:01:47

ساعت ده و پنج دقیقه شنبه بود که اپراتور۱۱۲ جمعیت هلال احمر مازندران، از طریق یک تماس تلفنی، در جریان حادثه سقوط یک کوهنورد در منطقه علم کوه قرار گرفت.

بر اساس این تماس، یک کوهنورد ۶۵ ساله، هنگام صعود از مسیری که به «گُرده آلمان ها» معروف است، بر اثر ریزش سنگ دچار شکستگی در دست، پا و لگن شده بود و به دلیل شرایط جسمی باید هر چه سریعتر به مرکز درمانی منتقل می شد.

از آنجا که در نخستین گزارش‌ها، وضعیت جسمی این مرد بحرانی تشخیص داده شده بود، تیم امداد و نجات به سرعت راه های انتقال مرد مجروح به پایین کوه را بررسی کرد.

در همان بررسی های ابتدایی مشخص شد که انتقال این مرد از مسیر زمینی کاری غیرممکن است و بنابراین انتقال از طریق بالگرد مورد توجه قرار گرفت.

در حالی که تیم های امداد و نجات در مازندران و تهران لحظه به لحظه بر این حادثه نظارت می کردند، ‌ در فاصله اندکی، دستور لازم برای پرواز بالگرد صادر شد و به این ترتیب بالگرد امداد ونجات هلال احمر به همراه ۳ نیروی زبده تیم واکنش سریع از آشیانه بالگردهای سازمان امداد و نجات هلال احمر به پرواز درآمد.

از آنجا که فرود در علم کوه به دلیل ناهمواری زمین بسیار دشوار بود، تیم نجات به بررسی مکان مناسبی که می توانست بالگرد در آنجا بر زمین بنشیند پرداخت و همزمان گروهی از کوهنوردان که همراه کوهنورد آسیب دیده بودند، با راهنمایی خلبان، او را به منطقه امنی که برای فرود بالگرد مشخص شده بود انتقال دادند.

سرانجام بعد از ۴۰ دقیقه پرواز، بالگرد امداد در منطقه مشخص شده فرود آمد و اعضای تیم واکنش سریع، با تجهیزاتی که به همراه داشتند، مرد مجروح را به سرعت به بالگرد منتقل کردند.

همزمان با پرواز بالگرد به سمت تهران، تیم دیگری در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد ونجات در تهران، در حال هماهنگی با بیمارستان میلاد تهران بودند تا با سرعت امکانات و تجهیزات مورد نیاز جهت بستری شدن مصدوم در بیمارستان آماده شود. بالگرد به سمت تهران به پرواز درآمد و ساعتی بعد در محوطه بیمارستان میلاد بر زمین نشست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 494189 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟