این پسر 22 ساله کرجی عاشق دختر خاله متاهلش شد / شلیک مرگبار به مرد خشن + عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، ساعت 9 شامگاه سه شنبه 25 تیر امسال صدای مهیبی در منطقه کلاک شهر کرج به گوش رسید و وقتی اهالی منطقه از خانه‌هایشان خارج شدند با پسر جوانی که غرق خون روی زمین در وسط خیابان افتاده بود روبه رو شدند.

یک جنایت با شلیک گلوله شکاری

خیلی زود تیم‌های امدادی و پلیس در محل حاضر شدند و در همان بررسی‌های ابتدایی مشخص شد که مرد جوان از ناحیه شکم هدف گلوله تفنگ شکاری قرار گرفته و به کام مرگ فرو رفته است.

همین کافی بود تا با جنایی شدن این پرونده گروهی از ماموران دایره جنایی پلیس آگاهی کرج برای تحقیقات پلیسی و شناسایی عامل جنایت وارد عمل شوند.

کارآگاهان با حضور در محل جنایت پی بردند که مرد جوان در چند قدمی خانه‌‎اش هدف تیراندازی قرار گرفته است، در این مرحله تیم پلیسی به سراغ خانواده نجیب 33 ساله رفت.

زن مرموز از شوهرش گفت

زن 25 ساله نجیب در تحقیقات ابتدایی به ماموران گفت: همسرم ساعت 8 شب آشفته از خانه خارج شد و ادعا کرد به پارک نزدیک خانه می‌رود که ساعت 9 شب صدایی به گوش رسید و وقتی از خانه خارج شدیم با جسد خونین شوهرم در چند قدمی خانه روبه رو شدم.

وی افزود: نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است و هیچ کسی با همسرم اختلافی نداشت و با دیدن جسد شوهرم شوکه شدم.

کارآگاهان در تحقیقات میدانی با توجه به این که زن جوان ادعا کرده بود هیچ اختلافی با شوهرش نداشته است اطلاع یافتند که این زوج جوان با هم اختلاف داشته اند که در این زمینه تجسس ها روی زن جوان متمرکز شد.

خیانت زنانه

تیم پلیسی در نخستین پلان کاوشگری‌هایش احتمال دادند که زن جوان در ماجرای قتل شوهرش نقش داشته باشد و با دستور مقام قضایی زن  25 ساله دستگیر شد.

همزمان پلیس فاش کرد زن جوان با پسرخاله 22 ساله اش در ارتباط بوده است اما این زن تاکید داشت که پسرخاله‌اش در این ماجرا نقشی نداشته و خودش نیز از قتل شوهرش مطلع نبوده است.

بازداشت قاتلی که با دختر خاله اش ارتباط داشت

دو روز از ماجرای قتل مسلحانه نجیب می‌گذشت که پسر جوانی به نام اصغر پای در پلیس آگاهی کرج گذاشت و خواست تا پرونده دخترخاله‌اش را پیگیری کند.

در این مرحله ماموران اصغر 22 ساله را که یکی از مظنون‌های اصلی در ماجرای قتل نجیب بود دستگیر کردند اما پسر جوان اصرار داشت بی گناه است و برای کمک به دخترخاله‌اش به  پلیس آگاهی آمده است اما وقتی در بازجویی‌های پلیسی شروع به تناقض‌گویی کرد به ناچار مجبور شد راز این قتل را فاش کند.

کینه قدیمی

پسر جوان ادعا کرد که دخترخاله‌اش با پسرخاله‌اش ازدواج کرده بودند و شوهرش او را همیشه به باد کتک می‌گرفت و با توجه به کینه‌ای که از قدیم از پسرخاله اش داشته است در یک لحظه تصمیم به قتل او گرفته و با تفنگ شکاری دست به قتل زده است.

عامل این جنایت در بازجویی‌ها گفت که دخترخاله اش از ماجرای انتقام گیری و قتل هیچ اطلاعی نداشته و به خاطر عشق یک طرفه دست به قتل زده است.

گفت وگو با قاتل عاشق پیشه

اصغر 22 ساله که عاشق دخترخاله‌اش است ادعا می‌کند که سال ها قبل پسرخاله‌اش با فریبکاری خواهرش را از خانه فراری داده و او را هدف آزار و اذیت قرار داده است، به همین دلیل از همان زمان کینه به دل گرفته بود و وقتی عاشق دخترخاله اش می شود با توجه به کتک‌های شوهرش، دست به قتل عاشقانه زده است.

عاشق شدی؟

بله، عاشق دخترخاله‌ام که با پسر خاله‌ام ازدواج کرده است.

از چه زمانی عاشق شدی؟

بعد از این که دخترخاله‌ام ازدواج کرد و همراه شوهرش به خانه ما می‌آمد به او علاقه مند شدم تا این که پسرخاله‌ام – شوهرش – درجلوی چشمان ما زنش را به باد کتک می‌گرفت و به او توهین می کرد که من از روی دلسوزی به او نزدیک شدم و همین باعث شد تا به دخترخاله‌ام علاقه‌مند شوم.

عشق دو طرفه بود؟

با هم در ارتباط بودیم ولی من عاشق او شده بودم.

دخترخاله‌ات از تو خواست که شوهرش را بکشی؟

نه، حتی وقتی دستگیر شدم و فهمید من شوهرش را کشتم شوکه شد و به این کارم اعتراض کرد.

روز جنایت چه اتفاقی افتاد؟

شب قبل از قتل، دخترخاله‌ام به من پیامک زد که شوهرش او را باز کتک زده است، عصبانی شدم و تصمیم گرفتم او را ادب کنم. به همین خاطر فردای آن روز مغازه را بستم و به باشگاه بدن سازی رفتم. ساعت 8 شب بود که به سر خیابان خانه آن ها رفتم و منتظرش ماندم که با چهره‌ای عصبانی از خانه بیرون آمد و به پارک سر خیابان رفت و بعد از یک ساعت وقتی به سمت خانه‌اش باز می‌گشت تفنگ شکاری را مسلح کردم و به تعقیبش رفتم که نجیب در نزدیکی خانه صدای پایم را شنید و به عقب برگشت که در همان لحظه من گلوله را شلیک کردم که گلوله به شکمش اصابت کرد.

بعد از قتل کجا رفتی؟

قبل از این که تصمیم به قتل بگیرم، با یکی از دوستانم برنامه سفر به شهرهای شمالی را چیده بودیم که به جلوی در خانه دوستم رفتم و با هم به شمال رفتیم.

چند روز در شمال کشور بودی؟

مسافرتمان دو روز طول کشید.

قصد داشتی با دخترخاله ات ازدواج کنی؟

بله.

عذاب وجدان داری؟

برای قتل عذاب وجدان ندارم و تنها به خاطر پدر ، مادرم و خانواده خاله‌ام ناراحت هستم.

به اعدام فکر می کنی؟

می‌ترسم، از مرگ و اعدام می ترسم.

بنا بر این گزارش، متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران دایره جنایی پلیس آگاهی کرج قرار گرفت.

تحلیل کارشناس / کینه های دردسرساز

دکتر مصطفی اقلیما آسیب شناس اجتماعی

دکتر مصطفی اقلیما آسیب شناس اجتماعی

کینه ورزی و کدورت های کهنه در جامعه امروزی عامل اصلی بروز قتل ها و جنایت های هولناک محسوب می شود. در برخی خانواده ها بروز برخی اتفاقات، هنجار به شمار می رود در حالی که همین مسائل از دید جامعه ناهنجاری هایی است که باعث ایجاد کدورت و در نهایت درگیری های منجر به قتل می شود. کینه ورزی در برخی فرهنگ ها موضوعی عادی است که آتش نفرت و خشم را برپا می کند .

معمولا کینه ورزی به دلیل از بین رفتن ارزش ها و کمرنگ شدن مسائل ارزشمند و مهم شکل می گیرد. برخی نزاع ها و درگیری هایی که حل نشده باقی می ماند عامل اصلی تشدید کینه و کدورت می شود و در گروه های اجتماعی مختلف جنایت های هولناکی را رقم می زند.

افراد کینه جو اغلب در خانواده هایی رشد یافته اند که ضعف تربیتی دارند و همین خرده فرهنگ ها سبب تخریب فرهنگ سالم در یک جامعه می شود زیرا در باور این افراد خیلی از ناهنجاری ها شکل گرفته و هنجار به شمار می رود. سال ها زمان می برد تا فرهنگ نادرستی که در فرد، خانواده و جامعه شکل گرفته است به فرهنگ سالم تبدیل شود. زیرا در این حالت باید تفکرات و باورهای فردی و جمعی تغییر کند که این خود نیازمند گذر زمان است. معمولا افرادی که شخصیت ضداجتماعی دارند با کینه جویی دست به انتقام می زنند و تا زمانی که انتقام نگیرند از خود رضایت پیدا نمی کنند. این مسائل در تربیت افراد ریشه دارد زیرا با لجبازی کردن از دوران کودکی شروع می شود و نوع تربیت این افراد به گونه ای بوده که فقط انتقام گیری را آموخته اند و روحیه گذشت و ایثار در آن ها پرورش نیافته است.

تلافی کردن در برخی روابط برای برخی افراد به معنای اعتبار شخصیت است که متاسفانه همین کینه ورزی ها سبب بروز قتل و آدم کشی می شود. تعامل، سازنده تر از تقابل خواهد بود و تقابل های بی مورد است که نتیجه اش کینه ورزی و قتل می شود. خشم پنهان و رفتارهای تلافی جویانه از خانواده شروع می شود که به جامعه و محیط های دیگر تعمیم پیدا می کند. اگر خانواده روحیه گذشت، بخشش و ایثار را به عنوان یک مقوله فرهنگی در سنین کم به فرزندان آموزش دهد قطعا کمتر شاهد کینه ورزی هایی هستیم که به قتل منجر می شود.

کدخبر: 493929 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟