افزایش فالور در اینستاگرام دردسر ساز شد

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان بیان کرد: نوجوان ۱۴ ساله به همراه پدر با در دست داشتن مرجوعه قضائی و حضور در پلیس فتا خبر از یک کلاهبرداری دادند.

سرهنگ فیروز سرخوش اضافه کرد: طبق اظهار شاکی، حدود ۴۲ میلیون ریالی از حساب بانکی وی توسط افراد ناشناس به سرقت رفته است.

وی توضیح داد: این پسر نوجوان فالورهای صفحه اینستاگرامش ۶۰۰ نفر بودند و دوست داشت که این آمار را به ده‌ها برابر افزایش دهد بنابراین هنگام کنکاش در فضای مجازی با نرم افزار افزایش فالور آشنا می‌شود.

رئیس پلیس فتا همدان بیان کرد: پس از ورود به این برنامه از وی درخواست واریز ۲۰ هزار ریال وجه به حساب یاد شده برای خرید این برنامه می‌شود که در کارت این دانش آموز نیز ۲۰ هزار ریال وجود داشت.

سرهنگ سرخوش اضافه کرد: وقتی تیر کلاهبرداران برای خالی کردن حساب این نوجوان به سنگ خورد آنها با روش‌های دیگر این نوجوان را ترغیب به واریز وجه برای بالا بردن شمار فالورها می‌کنند که طعمه در دام این افراد قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این پسر، با استفاده از کارت بانکی پدر و وارد کردن اطلاعات حساب بانکی وجهی را به حساب یاد شده واریز می‌کند و کلاهبرداران در طی یک هفته ۴۲ میلیون ریال وجه موجود در این حساب بانکی را برداشت می‌کنند تا جایی که تنها ۲۰ هزار ریال در این حساب باقی می‌ماند.

رئیس پلیس فتا همدان گفت: ۱۲۰ میلیون ریال در این حساب بانکی وجود داشت که پدر این نوجوان یک روز قبل از قرار دادن کارت در اختیار فرزندش ۸۰ میلیون ریال از این حساب برداشت می‌کند.

سرهنگ سرخوش از خانواده‌ها خواست کنترل بیشتری را بر روی فرزندان نسبت به استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشته باشند تا مانع از اعتیاد این افراد به فضای مجازی شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 491418 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟