فوری / امیرسرتیپ احمد ترکان در گذشت / علت مرگ پدر توبخانه ای ایران چیست؟+ عکس

امیرسرتیپ احمد ترکان معاون اسبق عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران، پدر توپخانه ایران و از قهرمانان ملی، نوابغ و اسطوره‌های دوران هشت سال دفاع مقدس و یار دیرین شهید صیاد شیرازی صبح امروز دارفانی را وداع گفت و به دیدار همرزمان شهیدش شتافت.

آیین تشییع مرحوم امیر سرتیپ احمد ترکان، ساعت هشت صبح فردا درمرکز آموزش توپخانه و موشک‌های نیروی زمینی ارتش در اصفهان با حضور مسئولان کشوری و لشگری و ساعت ۹ در خیابان ارباب با حضور مردم قدرشناس برگزار و سپس پیکر آن مرحوم به سمت گلستان شهدا تشییع می‌شود و در باغ رضوان اصفهان آرام خواهد گرفت.

امیر ترکان در دو مرحله و در مقاطع بسیار حساس و مهمِ هشت سال دفاع مقدس تا پایان جنگ تحمیلی، با برخورداری از نبوغ نظامی و ابتکار عمل منحصر بفرد، فرماندهی لشکر ۲۸ کردستان را بر عهده داشت.

این قهرمان ملی و اسطوره دوران دفاع مقدس پس از جنگ تحمیلی، بعنوان فرمانده مرکز آموزش توپخانه و موشک‌های نیروی زمینی در اصفهان، فرمانده قرارگاه عملیاتی غرب ارتش، معاون عملیات ارتش و عضو هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، منشاء خدمات و اقدامات ارزشمندی برای ارتش جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس اسلامی بود.

اقدامات ابتکاری، خلاقانه و روحیات ولایتمدارانه و شهادت‌طلبانه امیر سرتیپ ترکان در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس همچون والفجر‌ها و بیت‌المقدس‌ها بیانگر نبوغ نظامی، خلاقیت در روش‌ها و تاکتیک‌های نظامی، قدرت تصمیم‌گیری صحیح و بموقع در شرایط بحرانی، شجاعت و بی باکی این قهرمان کم‌نظیر هشت سال دفاع مقدس است که در دوران فرماندهی چندین عملیات مهم و اثرگذار را نیز بر عهده داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 489448 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟