بیست و دوم شهریور ماه سال ۹۶ حیدر که ناخدای کشتی ماهیگیری بود همراه هشت سرنشین کشتی اش راهی آب‌های آزاد شدند. اما در فاصله ۶۰ کیلومتری سومالی گارد ساحلی آنها را متوقف کرد. در جدالی که در این میان صورت گرفته بود ناخدا حیدر بر اثر شلیک گلوله گارد ساحلی جان سپرد و سرنشینان کشتی ماهیگیری به کشور بازگشتند.

با فوت ناخدای کشتی اولیای دم وی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران مراجعه کردند و خواستند تا دیه از صندوق بیت المال به آنها پرداخت شود.

همسر ناخدا حیدر گفت :شوهرم سالها ناخدای کشتی ماهیگیری بود . او و هشت سرنشین کشتی اش برای ماهیگیری به حوالی سومالی رفته بودند اما ناخواسته از مرز عبور کردند و به همین خاطر گارد ساحلی به سمت آنها شلیک کرد .همسرم بی گناه کشته شده و حالا تقاضا دارم تا دیه او از بیت‌المال به ما پرداخت شود.

قضات دادگاه پس از این درخواست بار دیگر به بررسی پرونده پرداختند و در یافتند ناخدا حیدر و سرنشینان کشتی اش به صورت غیر قانونی به حوالی سومالی رفته بودند. از این رو این درخواست را رد کردند. این حکم در شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور تأیید و قطعی شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 488222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟