فرار ششمین همسر شیخ محمد+ عکس

به گزارش رکنا، تارنمای رادیوی انگلیسی بی بی سی گزارش داد که همزمان با فرار جنجالی ششمین همسر حاکم دوبی، شیخ محمد ۶۹ ساله با انتشار شعری در صفحه اینستاگرام خود، از خیانت و بی وفایی یک زن شکایت کرد.

بی بی سی نوشت که هیا بنت حسین ۴۵ ساله که زاده اردن و در انگلیس تحصیل کرده، ششمین همسر حاکم دوبی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم است که ۱۵ سال پیش با وی ازدواج کرد. می گویند که شیخ محمد از همسران خود ۲۳ فرزند دارد.

هیا امسال به آلمان سفر کرد تا پناهندگی اخذ کند و اکنون در خانه ای ۱۰۷ میلیون دلاری در محله کنزینگتون لندن زندگی کرده و آماده اقامه دعوی در دادگاه می شود.

بی بی سی به نقل از منابع نزدیک به همسر حاکم دوبی نوشت که وی به تازگی از واقعیت بازگشت اسرار آمیز شیخ لطیفه یکی از دختران شیخ محمد مطلع شده بود. لطیفه با کمک یک مرد فرانسوی با قایق از امارات متحده عربی گریخته بود ولی مردان مسلح وی را درسواحل هند بازداشت و به دوبی بازگرداندند.

در آن ماجرا، هیا همراه با مری رابینسون رئیس جمهوری پیشین ایرلند به دفاع از دوبی پرداخته بود.

گزارش شده که با اطلاع هیا از اصل ماجرا، خصومت و فشار خانواده و منسوبان همسرش افزایش یافت تا جایی که در دوبی احساس امنیت نمی کرد. یکی از منابع نزدیک به هیا می گوید که وی بیم دارد که در لندن دستگیر شده و به دوبی بازگردانده شود.

با وجود آنکه سفارت امارات متحده عربی در لندن از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده و این ماجرا را امری شخصی خوانده، با این حال این قضیه ابعادی بین المللی دارد چرا که هیا که در دانشکده بریانستون دانشگاه آکسفورد تحصیل کرده قصد ماندن در انگلیس را دارد و اگر همسرش به دنبال بازگشت او باشد، برای انگلیس که روابط نزدیکی با امارات دارد دردسر دیپلماتیک به وجود می آید.

از سوی دیگر هیا خواهر ناتنی ملک عبدالله پادشاه اردن است و با توجه به اشتغال حدود ۲۵۰ هزار اردنی در دوبی که درآمدشان را به وطن می فرستند، اردن تن به اختلاف با دوبی نمی دهد.

ماه گذشته میانجی‌هایی از طرف خاندان پادشاهی اردن برای حل اختلاف میان حاکم دوبی و همسرش تلاش کردند ولی با ناکام ماندن آنها، این اختلاف درحال تبدیل شدن به یک بحران سیاسی میان دو طرف است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 486334 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟